لزوم شرکت مدیران در دوره های آموزشی مدیریت بحران

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، جاسم جادری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه باید شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم امنیت فکری داشته باشند، عنوان کرد: استان هرمزگان دارای شرایط خاصی است و هرلحظه ممکن است بحران‌های مختلفی ازجمله سیل، زلزله و بحران‌های دریایی در آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به لحاظ امکانات و تجهیزات نیز استان هرمزگان با مشکلاتی مواجه است و این نشان می‌دهد که با یک مدیریت عادی نمی‌توان این مشکلات را رفع کرد و باید به طور ویژه و کارشناسی شده در زمینه مدیریت بحران کار کرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف باید زمان بیشتری را در این خصوص اختصاص داده و برای تهیه تجهیزات مورد نیاز پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

جادری بر لزوم شرکت مدیران در دوره‌های آموزشی مدیریت بحران تاکید و بیان کرد: برای آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران باید تجهیزاتی همچون ژنراتور برق و یا پمپ آب در ادارات و نهادهای مربوطه تهیه شود و همچنین باید روی طرح‌های اساسی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گزارش میزان خسارات بحران ها نیز باید در اسرع وقت تهیه و منتقل شود تا بتوان برای جبران خسارات و اختصاص اعتبارات تصمیم گیری مناسبی انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی را در استان هرمزگان ضروری دانست و گفت: استان هرمزگان نیازمند بالگرد امداد و نجات و پایگاه امداد هوایی برای مواقع بحرانی است و هلال احمر باید به طور ویژه پیگیری این طرح را انجام دهد.

جادری اضافه کرد: توجه به کیفیت کار و پیشگیری از جمله دیگر نکات مهم در مدیریت بحران است که باید به آن توجه شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی نباید تنها بر احتمالات و یا کمک دیگر ارگان ها تکیه کنند بلکه می بایست هر دستگاهی بنا بر وظایفش آمادگی مقابله با بحران در حوزه خود را داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران: مدیریت بحران یک انباردار نیست!

ارسلان بهاری نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: اداره کل مدیریت بحران یک دستگاه اجرایی و یا انباردار تجهیزات نیست، بلکه هماهنگ کننده دستگاه ها برای مدیریت اتفاقات طبیعی و انسانی در راستای جلوگیری از وقوع بحران و در نهایت خروج از وضعیت بحرانی است.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی نباید بر احتمالات و یا کمک دیگران تکیه کنند بلکه می بایست هر دستگاهی بنا بر وظایفش آمادگی مقابله با بحران در حوزه خود را داشته باشد.

وی گفت: باید آمادگی لازم در تمامی دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در صورت اتفاق هر حادثه طبیعی غافل گیر نشده و از وقوع بحران جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان هرمزگان با بیان اینکه زلزله حادثه است و به خودی خود یک بحران نیست بیان داشت: دستگاه ها باید حداقل تجهیزات را برای مدیریت ساعات اولیه بروز حادثه داشته باشند و تنها به رسیدن کمک از دستگاه های دیگر نظیر هلال احمر اکتفا نکنند.

بهاری اظهار امیدواری کرد: در سال جدید همه دستگاه های اجرایی آمادگی مقابله با بحران را که یک ضرورت است جدی گرفته و در راستای تهیه اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.

منبع هرمز