متوسط مصرف آب در هرمزگان بيش از حد جهاني و كشور است

استاندار هرمزگان گفت: متوسط مصرف آب در جهان 150 ليتر است، اين در حالي است كه اين رقم در ايران به 191 ليتر مي رسد و در استان هرمزگان با وجود خشكسالي وضعيت بسيار بدتر و متوسط مصرف 260 ليتر است.

به گزارش خبرنگار پارسيان، جاسم جادري در آئين اختتاميه طرح ملي نجات دانش آموزي آب “داناب” ضمن گراميداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، آب را از منظر الهي و قرآن كريم داراي جايگاه رفيع عنوان كرد و افزود: خداوند متعال در قرآن كريم مي فرمايد همه چيز از آب زنده مي شود و بر اين اساس آب داراي اهميت فراواني است.

وي در ادامه متوسط مصرف آب در ايران و استان هرمزگان را بسيار زياد دانست و اظهار داشت: متوسط مصرف آب در جهان 150 ليتر است، اين در حالي است كه اين رقم در ايران به 191 ليتر مي رسد و در استان هرمزگان با وجود خشكسالي وضعيت بسيار بدتر و متوسط مصرف 260 ليتر است.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر لزوم دوري از اسراف، تصريح كرد: طرح ملي داناب، ابتكار بسيار خوبي براي صرفه جويي و فرهنگ سازي مناسب در زمينه مصرف آب است كه اين فرهنگ مي تواند در ميان دانش آموزان نهادينه شود.

جادري تصريح كرد: وظيفه ما مصرف درست و حفظ منابع آب است كه فرهنگ دوري از اسراف بايد در خانواده ها شكل گيرد و دانش آموزان نيز بايد ترويج دهنده آن باشند.

وي با بيان اينكه 92 درصد آب مصرفي در بخش كشاورزي استفاده مي شود، گفت: تنها هشت درصد از آب براي مصرف آب شرب و صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد و در بخش كشاورزي نيز به ميزاني كه آب مصرف مي شود، توليد محصول نداريم كه اين نشان دهنده هدررفت آب است.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان خاطرنشان كرد: اميدواريم با عزم ملي در صرفه جويي، شاهد بهبود مصرف آب در كشور باشيم.