محسن رضایی در گفت و گو با دانا: دولت و مجلس تلاش هایی در راستای پیگیری اجرای برجام داشته اند اما کافی نبوده است/ مطالبات از مجامع بین الملل برای اجرای برجام بیشتر شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت و مجلس باید با شدت بیشتری عملیاتی شدن برجام را از مجامع بین المللی پیگیری کنند؛ چرا که آمریکا و سایر کشورها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر،محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مواضع برجام و آینده آن در کشور اظهار داشت: دولت و مجلس ما باید تعهداتی که 5+1 و کشورهای مذاکره کننده به ایران داده است را بررسی و آنها نقد کنند.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری از مجامع بین الملل برای برجام تصریح کرد: دولت و مجلس باید با شدت بیشتری عملیاتی شدن برجام را از مجامع بین المللی پیگیری کنند؛ چرا که آمریکا و سایر کشورها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: پیگیری های مداوم مجلس و دولت می تواند به بهتر اجرایی شدن برجام کمک کند؛ وظیفه اصلی مجلس و دولت امروز پیگیری اجرای برجام از سوی کشورهای دیگر است نباید این گونه باشد که طرف غربی فکر کند می تواند از زیر بار اجرای برجام شانه خالی کند.

رضایی خاطر نشان کرد: اگرچه تلاش هایی از سوی دولت و مجلس در راستای پیگیری اجرای برجام صورت گرفته است اما این تلاش ها به حد کافی نبوده و مطالبات مسئولان دولتی و مجلس از مجامع بین المللی باید بیشتر شود.