محل مصرف اعتبار واریزی ارشاد را نمی‌دانیم

 

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه سوءاستفاده برخی از روابط عمومی‌ها در پروسه اختصاص آگهی‌های دولتی به روزنامه‌ها محرز است، گفت: از نظر شکلی نمی‌دانیم پولی که ارشاد هرمزگان به حساب این خانه ریخته، برای چه منظوری است. به گزارش پایگاه خبری هرمز، شیرزاد عزتی سه شنبه شب در نشستی با نماینده‌های رسانه‌های گروهی […]

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه سوءاستفاده برخی از روابط عمومی‌ها در پروسه اختصاص آگهی‌های دولتی به روزنامه‌ها محرز است، گفت: از نظر شکلی نمی‌دانیم پولی که ارشاد هرمزگان به حساب این خانه ریخته، برای چه منظوری است.
13920624000386 PhotoA محل مصرف اعتبار واریزی ارشاد را نمی‌دانیم

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، شیرزاد عزتی سه شنبه شب در نشستی با نماینده‌های رسانه‌های گروهی با توضیحاتی پیرامون نحوه عملکرد ادارات در توزیع آگهی‌های دولتی برای روزنامه‌ها و نشریات، اظهار داشت: قبول داریم این حوزه با چالش‌ها و حتی بداخلاقی‌هایی روبرو شده، و از این رو نیازمند آن است که این روند اصلاح شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون محرز است که برخی از مسئولان روابط عمومی‌های ادارات در قبال واگذاری آگهی‌های دولتی به شکل دریافت درصدی از تعرفه آگهی داده شده به روزنامه مربوطه، باجگیری می‌کنند، افزود: اصلاح این پدیده در قدم نخست نیازمند بازبینی فعالان رسانه‌ای و سرپرستان روزنامه‌‌ها نیز است چرا که معتقدیم نباید اخلاقیات را فدای منافع شخصی برخی‌ها کرد.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اعتباری که گویا از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در تاریخ 28 اسفندماه به حساب این خانه واریز شده است، گفت: از نظر شکلی نمی‌دانیم این پول برای چه منظوری به حساب خانه مطبوعات هرمزگان واریز شده است و مشخص شدن آن نیازمند بررسی است که تا روزهای آینده روشن خواهد شد.

عزتی در توضیح اینکه این آیا این پول برای مطالبات برخی از روزنامه‌ها از ارشاد به حساب خانه ریخته شده است، گفت: مدیر عامل خانه تنها می‌تواند تا سقف یک میلیون تومان چک صادر کند و اگر بالاتر از این رقم نیاز باشد که از حساب خانه برداشت شود باید توسط هیئت رئیسه تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شنیده شده که این اعتبار بابت مطالبات مطبوعات از ارشاد است.

فاطمه رکن‌الدینی مدیرعامل خانه مطبوعات نیز گفت: مطلع نیستیم این پول به چه منظوری به حساب خانه مطبوعات ریخته شده است.

گفته می‌شود اعتباری معادل 170 میلیون ریال از طرف اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان در روزهای پایانی اسفندماه 92 به حساب خانه مطبوعات هرمزگان ریخته شده است.

در صورتی که همانگونه که رئیس خانه مطبوعات هرمزگان نیز تلویحا گفته است که این اعتبار برای مطالبات مطبوعات از ارشاد است، حال جای این سئوال باقی می‌ماند که چرا این پول به جای پرداخت مستقیم به صادر کنندگان فاکتور و اسناد مالی که همان روزنامه‌ها هستند، به حساب خانه مطبوعات واریز شده است.

منبع هرمز