مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري هرمزگان: صندوق های خرد زنان روستایی موجب تحول در فعالیت های کشاورزی می شود

 

مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري هرمزگان:

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، صندوق های خرد زنان روستایی می تواند تحولی در فعالیت عرصه کشاورزی ایجاد کند. به گزارش پایگاه خبری  پارسیان،صدیقه نجاتی زاده نقش اقتصادی و وظایف اقتصادی زنان روستایی به عنوان یکى از ارکان اقتصادى در ایجاد اشتغال را […]

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، صندوق های خرد زنان روستایی می تواند تحولی در فعالیت عرصه کشاورزی ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان،صدیقه نجاتی زاده نقش اقتصادی و وظایف اقتصادی زنان روستایی به عنوان یکى از ارکان اقتصادى در ایجاد اشتغال را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان داشت: استفاده از قابلیت‏ها، توانایى‏ها، تجربیات و مهارت‏هاى نیروى انسانى روستائیان از جمله زنان روستایى و با استفاده از تجمع سرمایه‏هاى اندک خود آنها و نیز حمایت تکمیلى در قالب طرح‏هاى اعتبارى دولت به آنها، می تواند در توسعه اقتصادی نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بدون حضور زنان  ساختار اقتصادى خانواده نمى‏تواند پایدار باشد، افزود: فعالیت و مشارکت زنان روستایى در فعالیت‏هاى اقتصادى در قالب ساختار نظام ‏یافته تعاونى‏ها با حمایت طرح‏هاى اعتبارى مثل صندوق اعتبارات خرد، گامى در راستاى کارآفرینى ، اشتغال‏زایى و نیز کاهش هزینه‏هاى تولید و افزایش درآمد خانوار است.

مشاور استاندار هرمزگان در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان روستایی به عنوان پر تلاش ترین قشر جامعه انسانی ، نقش اساسی در تامین رفاه ، امنیت و توسعه اقتصادی خانواده و روستا ایفا می کنند، تصریح کرد: مسئولان استانی باید در امر برنامه ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تامین اعتبارات صندوق های خرد زنان روستایی توجه بیشتری داشته باشند.

نجاتی زاده گفت: گسترش خدمات مالی و تقویت بنیه اقتصادی زنان روستایی به منظور فراهم ساختن زمینه های مشارکت هر چه بیشتر و افزایش بهره وری آنان در مدیریت، تصمیم گیری و اجرا در سطح خانواده و جامعه روستایی می تواند  دسترسی این قشر را به سایر نهادها و عوامل تولید بیشتر کند و می تواند موجب تقویت تشکل های زنان در بخشهای مختلف جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: صندوق های خرد روستایی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی استان، کاهش بیکاری، از بین بردن نابرابری های اجتماعی و کاهش فقر در مناطق روستایی، ارتقاء سطح رفاه خانوارها و توانمندی زنان روستایی ایجاد گردیده اند.

منبع هرمز