مدیرعامل تعاونی صیادی بندر چارک: ایجاد بندر صیادی و ساماندهی شناورهای صیادی نیاز اساسی صیادان چارک

 

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر چارک:

مدیر عامل تعاونی صیادی بندر چارک با اشاره به اینکه بندر چارک بالغ بر50لنج  و 65 شناور کلاس قایق را پوشش می دهد گفت: ایجاد بندر صیادی و ساماندهی شناورهای صیادی نیاز اساسی صیادان بندر چارک است. به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، یوسف خسروانی با اشاره به صید بیش از هزار تن صیادان بندر چارک […]

project 15 300x190 ایجاد بندر صیادی و ساماندهی شناورهای صیادی نیاز اساسی صیادان چارک

مدیر عامل تعاونی صیادی بندر چارک با اشاره به اینکه بندر چارک بالغ بر50لنج  و 65 شناور کلاس قایق را پوشش می دهد گفت: ایجاد بندر صیادی و ساماندهی شناورهای صیادی نیاز اساسی صیادان بندر چارک است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، یوسف خسروانی با اشاره به صید بیش از هزار تن صیادان بندر چارک در سال گفت: این منطقه با داشتن بیش از 800 نفر صیاد نیاز اساسی به بندر تخصصی و مجهز را دارد.

وی تصریح کرد : در حال حاضرصیادان بندر چارک با توجه به حمایت های در حد توان شیلات هرمزگان از اسکله سازمان عمران کیش به عنوان بندر صیادی برای فعالیت های خود استفاده می کنند که با توجه به فعالیت تجاری هرمزگان،صیادی و مسافری در این بندرمشکلاتی ایحاد شده است.

خسروانی اظهار کرد:بندر چارک در حال حاضر فاقد موج شکن برای شناورهای صیادی است و تنها توسعه حوضچه های صیادی نمی تواند جوابگوی این مهم باشد.

وی خاطر نشان شد:نزدیک ترین بندر صیادی از بندر چارک در فاصله 35 کیلومتری قرار دارد که استفاده از این بندر صیادی برای صیادان چارک مقرون به صرفه نیست.

مدیر عامل تعاونی صیادی بندر چارک با اشاره به اینکه قاچاق سوخت و آلودگی های ناشی از آن، صید غیر مجاز و کاهش ذخایر آبزیان از معزلات گریبان گیر صیادان چارک است گفت:از شیلات توقع داریم پیگیری های انجام شده در راستای بازسازی ذخایر و همچنین تقویت یگان حفاضت منابع آبزیان  راهرچه سریعتر به نتیجه برساند.

خسروانی همچنین با شاره به حمایت های شیلات هرمگان از صیادان گفت: تخصیص تسهیلات حمایتی برای ارتقا و توسعه حرفه صیادی و همچنین بهره برداری از منابع آبزیان کمتر بهره برداری شده از دیگر توقعات صیادان چارک خواند.

وی حمایت از تعاونی ها در راستای کوتاه کردن دست واسطه گران از منافع صیادان،ارتقای توانیی تعاونی های در راستای عرضه صید صیادان به صورت مستقیم امری مهم خواند وابراز داشت: متاسفانه واسطه گران صید و عرضه آنها که  در صطلاح محلی به آنان “کماد یا کمات” می گویند با پیش خرید صید صیادان به بهای بسیار پایین تر و کاهش سود تلاشگران صیادی،این صنعت را به سوی نابودی می کشانند.

این  فعال صیادی براز داشت:انتظار داریم ک متولی تعاونی ها یعنی اداره کل کارفتعاون و رفاه اجتماعی نبز در این زمینه حمایت ها و اقدامات لازم را به انجام برساند.

لازم به ذکر است شهر بندرچارک مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در ۳۰۰ متری مشرق خلیج است که تعاونی صیادی آن از سال 1379 فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع هرمز