مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان: برای سال ۱۴۰۰، ۲۰ پروژه سرمایه گذاری هدف گذاری شده است/ دفاتر تهران دلایل اصلی عقب ماندگی منطقه ویژه بود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارسیان با اشاره به چشم انداز منطقه برای سال جاری، اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۰،  ۲۰ پروژه سرمایه گذاری را هدف گذاری کرده ایم.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سید علی اصغر علامه، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند و اگر به خبرنگاران اهمیت دهیم ۲ اتفاق رخ خواهد داد، که تضمین سلامت کار و اینکه اگر مدیری خودش را ملزم به پاسخگویی کند و عملکرد تشریح نماید می تواند باعث رونق کار شود، از جمله آنهاست.

 

وی ، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، شعار سنگینی است، سال ۱۴۰۰ باید تکلیف مشخص شود که در راستای کدام قسمت از شعار سال هستیم.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، با توصیه به خبرنگاران مبنی بر اینکه منصفانه نقد کنند و قلم بزنند، تاکید کرد: برخی افراد خود را خبرنگار می دانند و چنان سطح خود را پایین آورده اند و فعالیت هایی انجام می دهند که مشکوک است، این رفتارها رفتارهایی نیست که دلشان برای منطقه سوخته باشد، چون اگر‌ اینگونه بود در دوره هایی که هیج فعالیتی انجام نمی شد هم نقد میکردند و باید بدانند که اینگونه حرکت ها، جزء شعار نیست و مانع ایجاد می کند.

 

علامه، با اشاره به شرایط و اهداف ایجاد منطقه ویژه پارسیان، اظهار ‌کرد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر با این هدف که صنایع استقرار پیدا کند، ایجاد شده که در حوزه های نفت، گاز، فولاد، آلومینیوم و… فعالیت خواهد کرد و وظیفه ما در مرحله نخست تولید و بعد از آن صادرات می باشد.

 

وی، به چشم انداز منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، در سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: برای سال جاری ۲۰ پروژه سرمایه گذاری را هدف گذاری کرده ایم، حدود ۲۵ پروژه زیر ساختی نیز با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومان که دولت نیز وعده تحقق ۶۰۰ میلیارد تومان آن را در سال جاری داده در دستور کار است.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، با تاکید بر اینکه دفتر تهران این منطقه تعطیل شده است، عنوان کرد: دفتر تهران منطقه ویژه تعطیل شده و معاونین و مدیران نیز در سایت مستقر هستند و برخی از آنهایی که نتوانستند از تهران دل بکنند نیز عذر انها را خواسته ایم و یکی از دلایل عقب ماندگی منطقه ویژه پارسیان دفاتر تهران بود.

 

سید علی اصغر  علامه، افزود: همه تمرکز روی پارسیان است و قرار نیست که یک مدیرمان در کیش باشد یکی بندرعباس و دیگری در تهران، اکنون در مسیر توسعه هستیم و هرکسی در این روند خللی ایجاد کند با آن برخورد می‌کنیم.

 

وی، با بیان اینکه ۹۰ الی ۹۵ درصد نیروهای منطقه ویژه، بوتی هستند، اظهار کرد: منطقه ویژه پارسیان ۱۰ سال عقب است و کارهای عقب افتاده زیادی داریم و باید نیروهای جهادی، دلسوز و خوش ذوق پای‌کار باشند تا بتوانیم این عقب افتادگی را جبران کنیم.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، در سوالی مبنی بر اینکه چقدر به مقوله فضای سبز و درختکاری اهمیت می دهید، گفت: در بودجه سال ۹۹ کاشت یک درخت هم پیش بینی َنشده بود، اما در بودجه ۱۴۰۰ هم شرکت و هم طرح ۲۰ میلیارد تومان فضای سبز پیش بینی شده که حدود ۱۵ هکتار می‌شود، اگر در کنار صنایع، محیط زیست را نتوانیم پیگیری کنیم که دچار ضعف خواهیم شد.

 

علامه،  به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: زمانی می توانیم به طور کامل به این حوزه ها ورود کنیم که در مقوله های زیرساخت، تولید و صادرات کار کرده باشیم، همگان کمک کنند تا پیشرفت و رونق منطقه را ببینیم، قطعا وظیفه ماست که فعالیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی داشته باشیم.

 

علامه، به ۲ تقاضا از رئیس جمهور اشاره و اظهار ‌کرد: تخصیص میعانات گازی و ایجاد کارخانه فناوری در پارسیان و  و همچنین سعی داریم یک هنرستان ویژه را نیز‌ در شهرستان پارسیان راه اندازی‌ کنیم.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها در مسیر رونق منطقه ویژه خللی ایجاد کرده اند یا خیر، گفت: قطعا اگر تحریم ها برداشته شود بر پیشرفت این منطقه تاثیر گذار خواهد بود ولی در صورت پایدار بودن این تحریم ها، کارکنان و عوامل این منطقه با اراده خود و مصمم در پی رونق‌ منطقه ویژه هستند.