مدیرکل محیط زیست هرمزگان: مدیرعامل آبفا شهری هرمزگان ممنوع‌الخروج است

مدیرکل محیط زیست هرمزگان:

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: خادمی، مدیرعامل آبفا شهری استان که در بحث ورود فاضلاب به دریا کم‌کار یکرده است، ممنوع‌الخروج است. به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، مجید وفادار پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد اظهار کرد: خادمی، مدیرعامل آبفا شهری استان که در بحث ورود […]

IMG 4712 300x225 مدیرعامل آبفا شهری هرمزگان ممنوع‌الخروج است

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: خادمی، مدیرعامل آبفا شهری استان که در بحث ورود فاضلاب به دریا کم‌کار یکرده است، ممنوع‌الخروج است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، مجید وفادار پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد اظهار کرد: خادمی، مدیرعامل آبفا شهری استان که در بحث ورود فاضلاب به دریا کم‌کار یکرده است، با حکم مقام قضایی ممنوع‌الخروج است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه فاضلاب یک تصفیه‌خانه نه‌چندان پیشرفته‌ای درارد، افزود: آبفا حتی دراین زمینه شفاف‌سازی نمی‌کرد و ما دراین زمینه اطلا‌ع‌رسانی و شفاف‌سازی می‌کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان تصریح کرد: از زمان استانداری هاشمی‌تختی اعلام کردیم که مشکلات باید اعلام و رفع شود.

وفادار خاطرنشان کرد: هزینه زیادی برای تصفیه فاضلاب از سوی آبفا شده اما به دلیل ایزوله نبودن لوله‌های انتقال، ورود نمک از آب دریا هم برای تصفیه‌خانه مشکل ایجاد می‌کرد و هم آب تصفیه شده قابل استفاده نیست.

وی اظهار کرد: درحال حاضر به دلیل اینکه شوری آب تصفیه‌شده در تصفیه‌خانه بندرعباس بالا است، نمی‌توان از این آب برای فضلی سبز استفاده کرد و روانه دریا می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان درخصوص صحبت‌های اخیر مطرح شده درخصوص ورود سوخت قاچاق به دریا با ارائه توضیحاتی، گفت: در این زمینه پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوخت یک بحث سیاسی و اجتماعی و در نهایت به یک زیست‌محیطی تبدیل شده است، افزود: جای سوال دارد که سوخت چگونه بصورت قاچاق از سرزمین اصلی وارد دریا می‌شود و از این طریق انتقال پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با تاکید براینکه دراین زمینه بیش از 30پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: وقتی این اتفاق رخ داد، به ما اعلام شد و ما موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اظهار اینکه درحال حاضر برای ورود 800هزار لیتر گازوئیل قاچاق به دریا توسط قاچاقچیان از سوی محیط زیست تشکیل پرونده شده است، گفت: ارزش ریالی هرکدام از این پرونده‌ها و جریمه درنظر گرفته شده برای متخلفات به طور میانگین حدود 2میلیارد ریال است.

وفادار در پاسخ به این موضوع که«فرمانده دریابانی استان از معدوم یا رهاسازی 5میلیون لیتر گازوئیل قاچاق طی سال 92 در دریا خبر داده است، تصریح کرد: گاهی اوقات فرمانده دریابانی آمارهای عجیب و غریب می‌دهد و ما در جریان ورود این میزان سوخت به دریا قرار نگرفته‌ایم.

وفادار گفت: برگزاری آیین گرامیداشت روز زمین پاک در شهرک مروارید، نشست با اعضای شورای شهر، مسابقات ورزشی، جشنواره محیط یار همراه با نمایشگاه، گشت دریایی، مراسم روز ملی خلیج‌فارس همراه با نمایشگاه، حضور کارشناسان در مدارس، گشت وکنترل محیط زیست دریایی، بازدید از حیات وحش استان، گفت و گوی ویژه خبری با سیمای مرکزخلیج فارس و شرکت در نماز جمعه از اهم برنامه‌های هفته زمین پاک در هرمزگان است.

منبع هرمز