مدیرکل محیط زیست هرمزگان مطرح کرد: بازیافت زباله‌های بندرعباس در اصفهان!

مدیرکل محیط زیست هرمزگان مطرح کرد:

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه روزانه یک هزار و 300 تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر زباله‌های تفکیک شده برای بازیافت به اصفهان ارسال می‌شود. به گزارش پایگاه خبری پارسیان، مجید وفادار صبح امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک با بیان اینکه شعار […]

IMG 4712 300x225 بازیافت زباله‌های بندرعباس در اصفهان!
مدیرکل محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه روزانه یک هزار و 300 تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر زباله‌های تفکیک شده برای بازیافت به اصفهان ارسال می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری پارسیان، مجید وفادار صبح امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به فرا رسیدن هفته زمین پاک با بیان اینکه شعار این هفته «اراده ملی برای زمین پاک» است، اظهار داشت: در ایران نیز از سال 80 تاکنون به این طرف همزمان با روز جهانی هفته زمین پاک برنامه‌های این روز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در هرمزگان با توجه به کمبود اعتبارات در حوزه‌های صنعتی و بیمارستانی و شهری فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان ادامه داد: ارزش‌گذاری محیط زیست می‌تواند کمک شایانی به توسعه و پایداری محیط زیست کند.

وی گفت: در حال حاضر به عنوان نمونه می‌توان در هرمزگان ارزش‌گذاری بسترهای مرجانی و جنگل‌های حرا را داشته باشیم.

وفادار در بخش دیگری از سخنان خود به حجم تولید زباله در شهر بندرعباس و سایر شهرهای استان اشاره کرد و افزود: دی اکسید کربن و شیرآبه حاصل از زباله از عوامل مهم تخریب محیط زیست محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: اگر به دلیل طراحی‌های غلط شهری، زباله‌های حاصل از جاری شدن سیل با چشم دیده می‌شود، کودهای شیمیایی استفاده شده درمزارع نیز همواره به دریا وارد می‌شود که باید با مسئولیت بیشتری در این مورد رفتار شود.

وفادار با بیان اینکه روزانه یک هزار و 300 تن زباله در استان تولید می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر زباله‌های تفکیک شده برای بازیافت به اصفهان ارسال می‌شود که پیشنهادات لازم برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی واحدهای بازیافت در استان داده شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر جلوی چندین پروژه مضر زیست محیطی همانند طرح فولاد آنامیس که در تالاب جانمایی شده بود گرفته شده است.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه سند آمایش محیط زیست هرمزگان از چهار سال پیش تدوین شده است از به‌روزرسانی این سند با هدف ارائه برای تصویب خبر داد.

وفادار در پایان با اشاره به برخی از ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته هوای پاک با بیان اینکه آیین روز زمین پاک در شهرک مروارید پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار خواهد شد،  گفت: نشست با اعضای شورای شهر، مسابقات ورزشی، جشنواره محیط یار همراه با نمایشگاه، گشت دریایی، مراسم روز ملی خلیج فارس همراه با نمایشگاه، حضور کارشناسان در مدارس، گشت وکنترل محیط زیست دریایی، بازدید از حیات وحش استان، گفت و گوی ویژه خبری در سیمای مرکزخلیج فارس و شرکت در نماز جمعه از اهم برنامه‌های هفته زمین پاک در هرمزگان است.

منبع هرمز