مدیر ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پارسیان: ۳ سال آینده نیروی بیکار پارسیانی وجود نخواهد داشت/ حضور ۱۳ وزیر برای ارتقای زیرساخت های پارسیان، صفر است/ پارسیان عسلویه دوم نخواهد شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به حجم بالای جذب نیرو در منطقه ویژه گفت: با توجه به جذب بیش از ۶۰ هزار نیروی کار مستقیم، در سال های آینده، تا ۳ سال آینده نیروی بیکار پارسیانی وجود نخواهد داشت.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر نشست مدیر ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه که با ۳۲ دقیقه تاخیر آغاز شد، خبرنگاران به برخی ابهامات و مشکلات حوزه رسانه و مردم نسبت به منطقه ویژه انرژی بر پرداختند.

 

آزادبخت، مدیر ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به حوزه کاری خود اشاره کرد و گفت: حوزه تبلیغات، روابط عمومی، تشریفات و رسانه زیر مجموعه های این مدیریت هستند که ارتقای اداری پیدا کردند و دوراندیشی مدیرعامل منطقه نیز با توجه به مهم بودن این معاونت در اولویت بوده است.

 

وی، در پاسخ به این سوال که مسئولین قول حضور ۱۳ وزیر را برای پیگیری زیرساخت‌های شهرستان پارسیان داده بودند اما هنوز اثری از آنها نیست، اظهار کرد: طبق قانون، ۱۳ دستگاه مکلف شده بودند که همزمان با توسعه منطقه زیرساختهای منطقه را نیز گسترش دهند که تاکنون حضور وزرای این دستگاهها محقق نشده است و حضور آنها صفر است، سال آینده با راه اندازی بندر پارسیان، وزرای مربوطه نیز حضور خواهند یافت.

 

مدیر ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، با بیان اینکه پارسیان عسلویه دوم نخواهد شد، تاکید کرد: در شهرستان پارسیان دغدغه های غیر توسعه متوازن دیده شده که در عسلویه دیده نشده بود عسلویه را کاملاً توسعه صنعتی دیدند که اکنون اعتیاد دامن گیر شده و اگر زیرساخت های مورد نیاز انجام شده بود هزینه آن کمتر از ترک اعتیاد و آسیب های اجتماعی امروز بود.

 

آزاد بخت، در پاسخ به دغدغه و ناراحتی خبرنگاران از سفر معاون وزیر نفت به منطقه ویژه و اخراج آنها از جلسه خبری، عنوان کرد: معاون وزیر با توجه به مدت کوتاه مسئولیت خود هنوز آمادگی نشست با خبرنگاران را نداشت ولی سیاست مسئولین منطقه ویژه انرژی بر، تعامل با خبرنگاران است، اما هنگامی که مسئولین در سطح عالی در منطقه حضور پیدا کنند نمی توان تکلیف دیدار با خبرنگاران را به آنها کرد.

 

وی، با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر نیروی بیکار که درآمد دیگری نداشته باشند در پارسیان وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان به صورت مستقیم مشغول فعالیت خواهند شد که این حجم از نیروی بیکار در آن گم خواهد شد و ۲ الی ۳ سال آینده هیچ نیروی بیکاری در پارسیان وجود نخواهد داشت.

 

مدیر ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، با اشاره به جذب بیش از ۵۰ درصدی نیروهای بومی، خاطرنشان کرد: تعهد ما در جذب نیروی بومی بیش از ۵۰ درصد بوده که افتخار بزرگی است و برخی از تخصص ها در منطقه و استان وجود ندارد که نیاز است از دیگر مناطق کشور این نیروها جذب شوند.