مدیر جهاد کشاورزی پارسیان خبر داد: آغاز برداشت گوجه فرنگی در پارسیان/ خشکسالی های اخیر سطح زیر کشت را کاهش داده است

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۱۷۰۰ هکتار زمینهای زیر کشت این محصول در پارسیان خبر داد.

یعقوب دلدار، مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر؛ با توجه به آغاز برداشت گوجه فرنگی در شهرستان، گفت: برداشت گوجه فرنگی از ۱۷۰۰ هکتار زمینهای زیر کشت این محصول آغاز شد.

 

دلدار، به فصل برداشت گوحه فرنگی در پارسیان اشاره و عنوان کرد: همه ساله آغاز کشت گوجه فرنگی در این شهرستان از اوایل شهریور ماه آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه و برداشت آن نیز از اوایل آذرماه شروع و تا پایان اریبهشت ماه سال بعد ادامه خواهد داشت.

 

وی، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر سطح زیر کشت این محصول از ۲۰۰۰ هکتار به ۱۷۰۰ هکتار کاهش یافته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان، گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۵۰ هزار تن می باشد و پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن محصول از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

 

دلدار، ضمن برشمردن ارقام گوجه فرنگی قابل برداشت در پارسیان، به استان های میزبان این محصول اشاره و ادامه داد: متین، اس جی 12، پامیلا، کمودور، افرا و آلن از جمله ارقامی هستند که امسال کشت شده و این محصول برداشت شده علاوه بر تامین نیاز داخلی استان به استان‌های فارس، تهران، آذربایجان شرقی، همدان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ارسال می گردد.

 

شهرستان پارسیان با فاصله ۴۵۰ کیلومتری از مرکز استان، در غربی ترین نقطه هرمزگان واقع و به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید محصول گوجه فرنگی در استان محسوب می شود.