رئیس دادگستری پارسیان خبرداد؛کمک 27 میلیون تومانی خیرین برای آزادسازی زندانیان

چهارمین جشن گلریزان در پارسیان با هدف کمک به زندانیان نیازمند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ چهارمین جشن گلریزان همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور رئیس ستاد دیه هرمزگان و مسئولین شهرستانی در محل مسجد جامع اهل سنت برگزار شد.

 

حسین عباسی، رئیس دادگستری پارسیان در این مراسم با قدردانی از کمک خیرین و نیکوکاران گفت: کمک های ستاد دیه و خیرین برای کسانی نیست که مرتکب جرم شده اند، بلکه هدف این از برگزاری این جشن ها کمک به افرادی است که مرتکب جرم نشده و دچار حوادثی شده اند که ممکن است برای هر شخص در هر جایگاه و منصبی رخ دهد.

 

عباسی، با تسلیت فرارسیدن وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) بزرگ بانوی جهان اسلام بود که همه دارایی خود را در جهت اعتلای اسلام گذاشت و پیامبر اکرم(ص) را تنها نگذاشت.

 

وی، با اشاره به مبلغ های جمع آوری شده توسط ستاد دیه و همچنین خیرین در سال گذشته، عنوان کرد: مبلغ ۲۱ میلیون تومان کمک بلا عوض انجام شد که همه این کمک ها در شهرستان هزینه خواهد شد.

 

رئیس دادگستری پارسیان افزود؛ کمک خیرخواهانه خیرین، جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد باعث روشن شدن نقطه امیدی در دل خانواده های زندانیان می شود و امسال نیز 27 میلیون تومان جهت آزاد سازی آنها جمع آوری شده است.

 

در ادامه احمد مرادی نژاد، مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان، جشن گلریزان را یک عمل اجتماعی خداپسندانه دانست و اظهار کرد: جشن گلریزان بسیاری از گره های خانواده های زندانی را باز می کند، زندانی که بر اثر یک عمل غیر عمد به زندان افتاده است.

 

مرادی نژاد، تصریح کرد: کمک های ستاد دیه شامل بدهکاران می شود نه بزهکاران، زیرا باعث می شود خانواده هایی که دچار تزلزل و خسارت شده اند حداقل مرهمی بر زخم آنان باشد.

 

وی با اشاره به کمک های خیرین جهت آزادسازی زندانیان در هرمزگان، گفت: در سال گذشته به همت خیرین ۱۹۹ زندانی با برخی ۲۲ میلیارد تومانی از زندان های استان آزاد شد.

 

مدیر ستاد دیه هرمزگان، افزود: در شهرستان پارسیان نیز در سال گذشته، ۵ زندانی با بدهی ۴۹۵ میلیون تومانی آزاد شدند که ۳۰۷ میلیون آن از شاکی های پرونده ها تخفیف دریافت کرده و ۶۵ میلیون تومان دیگر نیز کمک بلاعوض به این زندانیان شده است.

 

مرادی نزاد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵  زندانی در زندان پارسیان با 175 میلیون تومان بدهی زندانی هستند که با با کمک خیرین امیدواریم آنها نیز به آغوش گرم خانواده خود برگردند.