مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان خبر داد: افرایش ۹درصدی شاخص‌های مراقبت پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان خبر داد:

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان از افرایش 9درصدی شاخص‌های مراقبت پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پارسیان، غلامعلی خجندی عصر دیروز در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما، با اشاره به نقش موثر ماما در سلامتی مادر و کودک، آگاه سازی و اطلاع […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان از افرایش 9درصدی شاخص‌های مراقبت پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان غلامعلی خجندی عصر دیروز در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما، با اشاره به نقش موثر ماما در سلامتی مادر و کودک، آگاه سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها و مادران باردار، گفت: شاخص توسعه در کشور به سلامتی زنان و کودکان وابسته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست سلامت کشور مبنی بر ترویج زایمان طبیعی است، افزود: از ماماها انتظار داریم زایمان طبیعی را در راستای کاهش میزان سزارین ترویج کنند.

خجندی تاکید کرد: ماماها در تامین سلامت مادران و کودکان اصلی ترین نقش را دارند و علاوه بر درمان، بحث مشاوره ماماها نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی مراقبت‌های پیش از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان را در کاهش مرگ و میر مادران بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: شاخص‌های مراقبت پیش‌ از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در سال 92 نسبت به سال 91 با افزایشی  9 درصدی  روبرو بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: آنچه حائز اهمیت است استمرار آموزش‌های مداوم و اثرگذار در برنامه مادران باردار است که می‌تواند در ارتقاء شاخص‌های سلامت مادران موثر باشد.

در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما، 28 نفر از  ماماهای شهرستان رودان  مورد تجلیل قرار گرفتند.