مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان: وضعیت سایت تخلیه پسماندها نامناسب است/ شهرداری و صنایع انرژی بر نسبت به جانمایی مکان جدید سایت پسماند اقدام کنند

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارسیان با دستور کار مدیریت پسماند و نظام ارجاع الکترونیک در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ آمنه ماجدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان درجلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، با توجه به مصوبات جلسه قبل شورای سلامت، ‌از اعضا خواست نسبت به تحقق مصوبات تایید شده شورای سلامت، با حساسیت بیشتری اقدام نمایند.

 

دکتر آمنه ماجدی افزود: مهمترین هدف اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهری زیر 20 هزار نفر جمعیت، ارائه خدمات سطح بندی شده در قالب نظام ارجاع می باشد.

 

وی، مزایای اجرای نظام ارجاع و نوبت دهی الکترونیک را بر شمرد و تاکید کرد: صرفه جویی در وقت و جلوگیری از سرگردانی بیماران، کاهش هزینه بیماران، دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی، انتخاب درست پزشک متخصص و جلوگیری از مراجعه به پزشکان غیر مرتبط و ارائه بازخورد نتیجه ارجاع از پزشک متخصص به پزشک خانواده به منظور پیگیری و ادامه درمان بیمار و انجام مراقبت های مورد نیاز از جمله این مزایا است.

 

مدیر شبکه بهداشت پارسیان، با اشاره به شرایط نامناسب سایت تخلیه پسماندها در شهرستان پارسیان عنوان کرد: می بایست سایت جدیدی برای این مهم در نظر گرفته شود که با توافق اعضای شورای سلامت مقرر شد، شهرداری و صنایع انرژی بر پارسیان جهت جانمایی مکان جدید سایت پسماند طی ۶ ماه آینده اقدام لازم انجام دهند و هر سه ماه یکبار میزان اجرای برنامه مدیریت پسماند، توسط اداره محیط زیست رصد شود.