مدیر شبکه بهداشت پارسیان خبر داد؛ پیشگیری از بیماری کرونا در ورودی های شهر عملیاتی می شود/ از ورود تورهای گردشگری به شهرستان جلوگیری می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری کرونا در ورودی های شهر عملیاتی می شود، اظهار کرد: مردم حدالامکان از سفرهاي غير ضروري پرهيز كنند.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ دکتر آمنه ماجدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان گفت: در هفته اخیر شهرستان پارسیان از جمله شهرستان‌های اول کشور بود که توانست جلسات فوق العاده شورای سلامت و شورای تامین را با ریاست فرماندار شهرستان پارسیان برگزار و اقداماتی جهت کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان عملیاتی نماید.

 

دکتر ماجدی افزود: بازدید های بهداشتی از نانوایی ها، بانک ها، پارک ها، ادارات و مکانهای ورزشی به صورت روزانه انجام شده که طبق تاکید رئیس شورای سلامت تا اطلاع ثانوی مکان های ورزشی، پارک ها، فضاهای تفریحی، مهمانسراها و اغذیه فروشی ها در سطح شهر تعطیل می باشد.

 

دکتر ماجدی عنوان کرد: با تلاش و پیگیری مهندس مجتبی رضاپور فرماندار پارسیان و دکتر پاکزاد مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر، توانستیم ۳ دستگاه کانکس جهت پیشگیری و جداسازی و راهنمایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان مستقر نماییم.

 

وی، اظهار کرد: کلینیک غربالگری در مرکز خدمات جامع سلامت رازی شهر پارسیان راه اندازی و تیم پزشکی بصورت شبانه روزی در خدمت شهروندان می باشد که روزانه ۶۰ تا ۷۰بیمار به صورت تلفنی از این خدمات بهره مند می شوند.

 

ماجدی، ابراز کرد: در هفته اخیر موارد لازم نیز به ملوانان و لنج داران جهت پیشگیری از بیماری کرونا آموزش داده شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت پارسیان با اشاره به همکاری و تعامل اعضای شورای اداری و مسئولین دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: بنر و بروشورهای آموزشی در سطح شهر و ادارات نصب و توزیع و از ورود تورهای گردشگری به شهرستان جلوگیری می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به دستور فرماندار پارسیان مبنی بر کنترل در ورودی های شهرستان، گفت:  با تلاش هلال احمر شهرستان پارسیان و دستور اکید فرماندار پارسیان از فردا ورودی شهرستان پارسیان از سمت پاسگاه بندو و پاسگاه لاورچهو کنترل و پیشگیری های لازم را عملیاتی خواهیم نمود.

 

دکتر ماجدی عنوان کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا با تشکیل گروه های مجازی در سطح شهرستان تمام آموزش‌ها و برنامه‌های کنترلی و پیشگیری از این طریق به شهروندان آموزش داده می شود.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری نیروهای امنیتی، انتظامی و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه و بسیجیان و مردم و سمن ها گفت: از مردم تقاضا می شود در خانه ها بمانند و از سفرهاي غير ضروري پرهيز كنند.

 

با تلاش و پشتکار شهرداران شهر پارسیان، دشتی و کوشکنار تمام اماکن عمومی ضد عفونی شده است و این روند شبانه روز انجام خواهد گرفت.