مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان: تحریم ها در روند پیشرفت صنایع انرژی بر بی تاثیر است/ ۸۶ درصد نیروهای منطقه ویژه بومی هستند

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با تاکید برجذب و حمایت از نیروهای بومی منطقه پارسیان، گفت: ۸۶ درصد از نیروهای منطقه ویژه بومی هستند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: نقش و جایگاه خبرنگار و اصحاب رسانه در جامعه بسیار مهم است زیرا امروز هر فرد با توجه به امکانات، خود یک رسانه است.

وی با ابراز تاسف از برخی اخبار کذب در خصوص منطقه ویژه انرژی بر، گفت: هر کس از طریق فضای مجازی می تواند یک خبر انتشار دهد اما به صورت غیرحرفه ای، و این جای تاسف دارد که خبرهای دروغ در سطح جامعه پخش شود.

شاهرخی، به حوزه خبری و رسانه بعد از انقلاب اشاره و تصریح کرد: در ۴۰ سال اخیر حوزه فرهنگی و رسانه پیشرفت چشمگیری داشته و نقش و جایگاه خبرنگاران برای تعالی انسانها مهم و حیاتی است و اگر از این ابزار به درستی استفاده نشود در مسیر بیراهه گام برخواهیم داشت.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، به نقد منصفانه اشاره و گفت: آنجایی که نقد، نقدی منصفانه باشد گذری است و در جهت بهبود وضع باید گام برداشت، اما برخی نقدها نقد جهت دار و به دور از انصاف است.

وی، ادامه داد: در فعالیت گسترده منطقه ویژه صنایع انرژی بر، نقش رسانه بسیار مهم خواهد بود، زیرا یک جریان در شهرستان و استان وجود داشت و مطمئن هستم که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن جعلی بود و مردم نیز به رسانه کمترین اعتماد را داشتند به عنوان رسانه راه افتاده و اطلاع رسانی و توجیه نمودیم که نتیجه مثبت آن را همگان امروز مشاهده می کنند.

شاهرخی، از برخی مشکلات در جذب نیروی بومی نام برد و تاکید کرد: برخی از افراد بومی دارای مدرک تحصیلی هستند اما مهارت کاری در آنها مشاهده نمی شود، برخی دیگر نیز کارگران بدون مهارت هستند ولی امروز با مرکزفنی و حرفه ای جهت آموزش مهارت های لازم هماهنگی هایی انجام شده است و این چیزی جز در اولویت قرار دادن نیروهای بومی نخواهد بود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، با بیان اینکه منطقه ویژه برندی برای شهرستان پارسیان خواهد بود، عنوان کرد: انرژی بر هر چقدر پیشرفت و گسترش یابد برندی برای شهرستان خواهد بود و در ادامه کار از تجارب پارس جنوبی بهره خواهیم گرفت.

شاهرخی، با ابراز خشنودی از انتخاب فرماندار جدید جهت همکاری های لازم، تاکید کرد: فرماندار می تواند در ابتدای هر ماه معاون وزرای دولت را به شهرستان دعوت نماید و آنها نیز باید پاسخگو باشند زیرا این منطقه به یک قانون تبدیل شده و ۱۳ وزارتخانه طبق مصوبه باید پای کار باشند و اگر این وزارتخانه ها فعالیت خود را شروع کنند یک اشتغال در خور شان شهرستان پدیدار می شود.

وی، از طرح فضای سبز و کمک به محیط زیست خبر داد و افزود: با استقرار صنایع انرژی بر، ۱۰ درصد از این فضا باید فضای سبز شود، اولین فراخوان برای این طرح دو سال قبل بود که ۲۰۰ میلیون تومان نخل کاری شد اما در دوره جدید فراخوان ۱ میلیارد تومانی داده شد که پیمانکار مشخص و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و این اقدام ۱۵ درصد بیشتر از نُرم قانونی فضاسازی خواهد بود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، عمده نیروهای جذب شده در این منطقه را نیروهای بومی دانست و تصریح کرد: پیمانکاران نیروهای خود را جذب می کنند و تاکیدی بر نیروهای بومی نیز هست اما نیروهای منطقه ویژه ۱۰۵ نفر می باشند که ۸۶ درصد آنها بومی و ۱۴ درصد دیگر غیر بومی هستند.

شاهرخی، به روند روبه رشد فعالیت در منطقه ویژه انرژی بر پارسیان با توجه به تحریم ها اشاره و خاطرنشان کرد: ضلع مطالعات، مجوزات، زیرساخت ها و سرمایه گذار چهار ضلع فعالیت و ایجاد منطقه ویژه هستند که سه ضلع نخست از تحریم ها هیچ تاثیری نخواهند پذیرفت اما در سرمایه گذاری می تواند تاثیر گذار باشد که نظرداشتن به سرمایه گذاران داخلی این تحریم ها شکست خواهد خورد.