مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در گفتگوی اختصاصی با پارسیان خبر زیر ساخت ها در پارسیان برای یک اتفاق بزرگ باید هر چه سریعتر آماده شود/ انقلابی بودن را باید در عمل نشان دهیم/ خواندن بیانیه گام دوم انقلاب را به همه جوانان توصیه می کنم

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری پارسیان خبر؛ با اشاره به روند توسعه ای منطقه ویژه، گفت: زیر ساخت ها در پارسیان برای یک اتفاق بزرگ باید هر چه سریعتر آماده شود.


مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به روند توسعه ای منطقه ویژه، گفت: زیر ساخت ها در پارسیان برای یک اتفاق بزرگ باید هر چه سریعتر آماده شود.

 

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ دکتر سید علی اصغر علامه، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری به سوالات مختلف پاسخ و گزارشی از عملکرد خود در این ده ماهه حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را ارائه نمود.

 

وی، با بیان اینکه زمانی که من به مدیرعاملی این منطقه منصوب شدم بیش از ۱۰ سال از تصویب این منطقه می‌گذشت و به هر علت کار زیادی در این منطقه انجام نشده بود و برخی مشکلات این منطقه را به مرز تعطیلی کامل کشانده بود، اظهار‌کرد: با یک عزم جهادی و با تکیه بر سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اهداف گام دوم انقلاب و با از خودگذشتگی پرسنل این منطقه و همراهی مسئولین امر شاهد برگشت رونق به این منطقه بودیم و توانستیم نگاه ناامیدانه سازمان ایمیدرو را به این منطقه تغییر دهیم.

 

علامه، با بیان اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم و مخاطب مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جوانان بودند گفت: به نظرم همه جوانان این بیانیه را باید خوب مطالعه کنند چرا که برای آنان بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود و مسیر حرکت افراد در حوزه های مختلف در این بیانیه مشخص شده، لذا این بیانیه برای تک تک ما نقشه راه است و اگر در این مسیر قرار بگیریم قطعا به بن بست نخواهیم رسید.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، گفت: روزی که من به عنوان مدیرعامل این منطقه انتخاب شدم شب میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام بوده و شروع هفته وحدت بود لذا از پیامبر رحمت و خوبی ها خواستم در این مسیر سخت یاریگر من باشد.

 

وی افزود: من اعتقاد دارم هر جامعه ای که بخواهد به کمال برسد و هر اداره، نهاد یا سازمانی بخواهد پیشرفت کند سه اصل را باید سر لوحه کار خودش قرار دهد، اصل اول خودشناسی است، مجموعه را به خوبی بشناسد، همه عوامل از خود مدیر تا مجموعه تحت مدیریتش را، هویت و رسالت آن مجموعه را به خوبی و درستی بشناسد.

 

علامه به اشاره به اصل دوم برای پیشرفت سازمان ها و نهادهای اشاره و تصریح کرد: اصل دوم این است که همه آنها در معرض نقد قرار گیرند، نقدمتخصصین، دلسوزان، کارشناسان تا با هم به بحث بشینند و گفتگو در حوزه همان کار و هدف را انجام دهند، منظور از نقد یعنی یک موضوع را مشخص و بررسی کنند و گفتگو درباره همان موضوع صورت گیرد، و گام بعدی داشتن وحدت است، ما باید برای رسیدن به هدف وحدت داشته باشیم اختلاف و شکاف ما را از اهدافمان دور می‌کند.

 

مدیر عامل منطقه ویژه پارسیان، ادامه داد: من با این اعتقاد از ابتدای کارم بر حول این محور حرکت کردم، در اولین اقدام همکارانم در مجموعه و خانواده منطقه ویژه راجمع نموده و رسالت منطقه ویژه را تبیین نمودم و اعلام داشتم، فلسفه وجودی این منطقه این نیست که همین ۲۰۰ نفر مشغول به کار شوند این ۲۰۰ نفر باید توانایی زمینه سازی برای اشتغال حداقل ۲۰ هزار نفر را داشته باشند، همکاران من امروز متوجه هدف و خط مشی وجودی این منطقه شدند و واقعا خالصانه و با جان و دل کار می کنند، در جلسات مختلف که برگزار می کنیم همکاران را مجبور به نقد از مدیریتم می کنم یا خودم از کارشناسان مختلف تقاضا می کنم مسیر کار من، نوع و شیوه مدیریتی من را نقد کنند چرا که من نقد را یک موتور محرک می دانم، نقد شرایط خاص خودش دارد .

 

وی، مسأله مهم بعدی در پازل موفقیت موضوع، داشتن وحدت دانست و عنوان کرد: متاسفانه در مجموعه ما پیش از این موضوع وجود نداشت و با تمام توان به این سمت حرکت کردیم و الحمدالله امروز شاهد وحدت خیلی خوبی بین همکاران هستم، همکاران ما متوجه شدند که اگر می‌خواهند در منطقه و شهرستانشان جوان بیکاری نباشد و شرمنده همشهریان و دوستانشان نباشند، شرمنده شهدا و خانواده های آنان نگردند با عزمی جهادی خود را در میدان جنگ تصور کرده و تمام تلاششان را برای آماده سازی زیرساختها بکار ببندند تا سرمایه گذاران با بودن زیر ساخت ها در اینجا مستقر شوند و با ورود آنان شاهد اشتغال جوانانمان باشیم و نیل به این هدف و موضوع را شما امروز در منطقه ویژه شاهد می باشید.

 

وی، افزود: از آغاز فعالیت در منطقه ویژه با هدف تحول در هفته وحدت کارم را آغاز کردم و مهمترین وظیفه ام را جذب سرمایه گذار می دانستم و تمرکزم را روی این مسأله گذاشتم، بدون تعارف بگویم منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در کشور غریب بود و بسیاری از سرمایه گذاران اصلا نمی‌دانستند این منطقه در کجاست، من به کمک تیم مدیریتی و با تلاش پرسنل این منطقه توانستیم با ورود به حوزه زیرساخت، جذب سرمایه‌گذار، اصلاح ساختار در منطقه ویژه و صادرات و واردات به صورت ویژه اقدامات ارزنده‌ای انجام دهیم.

 

علامه، با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد سرمایه‌گذاری بسته شده و ۱۰ قرارداد دیگر در مسیر بسته شدن است اظهار کرد: ۲ مجوز فولاد برای منطقه ویژه صادر شده که قرارداد آن هم منعقد گشته است، همچنین در این منطقه تا پایان سال نیز ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری فعال خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: در طی ۱۰ ماه گذشته با تمام توان و به صورت شبانه روزی و با تاسی بر شعار سال یعنی پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، سرمایه گذاران زیادی را جذب کرده تا بتوانیم سرعت بخشی به پروژه ها را در راس کارمان قرار دهیم، از جمله اقدامات مهم دیگری که در این ده ماهه با پیگیری شبانه روزی مجموعه ما صورت گرفته اخذ مجوزات لازم بود، مجوزاتی که بعضاً چندین سال روی زمین مانده و به هرحال اخذ نشده بود، از جمله مجوزات اخذ شده در ده ماه اخیر اخذ مجوز بهره بردای از اسکله شماره پنج بندر پارسیان که با اخذ این مجوز آغاز به کار رسمی بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اعلام شد، اخذ مجوز برداشت آب دریا برای شیرین‌سازی آب شیرین کن منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از دیگر اقدامات مهم ما بود.

وی، به ایجاد نیروگاه و سایت پسماند اشاره کرد و افزود: اخذ موافقت اصولی نیروگاه از وزارت نیرو بود که با این اتفاق با تامین اعتبار این پروژه عظیم را استارت خواهیم زد، ضمن اینکه یکی از بحث های ما بحث پسماند بود ما موفق شدیم موافقت سایت پسماند را از سازمان ایمیدرو بگیریم و بدنبال آن با شهرداری پارسیان وارد مذاکره شویم که هم پیش بینی شهر پارسیان و هم منطقه ویژه را انجام داده و یک سایت پسماند صنعتی و به روز را در آنجا احداث نماییم.

 

علامه خاطر نشان کرد: امروز افتخار می کنیم که منطقه ویژه را برای همه ایران معرفی کردیم و این منطقه دیگر غریب نیست و نگاه سازمان به این منطقه تغییر کرده و همگان افق آینده این منطقه را روشن می‌بینند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه پروژه های در دست اجرا با سرعت خوبی در حال اجرایی شدن است گفت: در حوزه بندری اقدامات چشمگیری صورت گرفته،اسکله هفت و هشت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مراحل پایانی ساخت قرار دارند،اسکله سه بندر پارسیان هم از پیشرفت نسبتاً خوبی برخوردار بوده است، هم اکنون نیز کشتی ها در اسکله شماره پنج بندر پارسیان که بهمن ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت پهلوگرفته اند و ما توانستیم همزمان با تکمیل و اخذ مجوزها بیش از ۴۰۰ هزار تن صادرات داشته‌ باشیم و این پتانسیل وجود دارد که به هدف نهایی یعنی همان ۱۹ پست اسکله نیز برسیم.

 

علامه، با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال مانع زدایی ها و پشتیبانی ها از تولید است و تنها راه نجات ما هم که مقام معظم رهبری سالهاست تاکید می کند و امروز کارشناسان متوجه اهمیت آن شدند و مشکل اساسی کشور ماست، تولید، تولید و تولید است، تاکید کرد:امسال را سال مانع زدایی ها و پشتیبانی ها نام گذاری کردند یعنی هر حرکت ما هر سخن ما هر مطلب ما هر اقدام ما اگر کشورمان را واقعا دوست داریم اگر انقلاب و نظام را دوست داریم اگه می خواهیم خون شهدایمان پایمال نشود باید در راستای عمل به همین شعار باید باشد.

 

وی، ادامه داد: اگر خودمان را انقلابی و جهادی می‌نامیم که معتقدم باید در عمل این ادعا را ثابت کنیم و نشان دهیم نه فقط صرفا ادعا کنیم و بگوییم من انقلابی هستم ولی در عمل طوری رفتار کنیم که از شعار سال فاصله بگیریم قطعا انقلابی نیستیم، لذا امسال و انشاءالله در سالهای آینده و در مسیر زندگی اگر میخواهیم با دنیا رقابت کنیم و این تحریمها را خنثی کنیم که واقعا اعتقاد دارم شدنی است، باید با تمام وجود، با جان و دل در خدمت تولید و مسیر رفع موانع تولید باشیم، لذا منطقه ویژه پارسیان افتخار می کند که تمام هدف خودش رو در جهت تحقق شعار سال مشخص کرده و هر قدمی در این منطقه برداشته می شود در مسیر نیل به این هدف است، یعنی هر روز خودمان رو بر این اساس مورد سنجش قرار می دهیم.

 

مدیرعامل هاب سوم پتروشیمی ایران ، بیان کرد: از سازمان ایمیدرو، نماینده پرتلاش و خستگی ناپذیر غرب هرمزگان، مجموعه استانداری هرمزگان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، فرمانداری و مسئولان استانی و شهرستانی و پرسنل خوب منطقه ویژه تقدیر و تشکر می کنم که با انسجام خوب مشکلات را از پیش رو برداشته اند و به دوران رکود و تعطیلی این منطقه پایان دادند و فصل جدیدی از کار و تلاش و آبادانی را در این منطقه رقم زدند.

 

دکتر علامه در پاسخ به این سوال که در حوزه مسئولیت های اجتماعی در دوران شما چه اقداماتی صورت گرفته، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همواره عمل به مسئولیت های اجتماعی را سر لوحه کار خود قرار داده است، کمک دو میلیارد ریالی به بیمارستان و ایتام(کمیته امداد)،حمایت از تیم های ورزشی بانوان و آقایان، کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت شهرستان و همچنین حضور و مشارکت فعال در همه مراسمات ملی و مذهبی این شهرستان از جمله اقدامات ما در این چندماه اخیر بوده است.

 

وی تصریح کرد:منطقه ویژه پارسیان موظف است که در این شهر و روستاهای اطراف آن زیرساخت‌های لازم را آماده کند، همچنین با ورود به حوزه مسائل اجتماعی، مردم را جدای از خود نبیند.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، با بیان اینکه منطقه ویژه برندی برای شهرستان پارسیان خواهد بود، عنوان کرد:غرب استان هرمزگان با منطقه ویژه پارسیان آینده خوبی خواهد داشت. قطعا هر موفقیت و دستاوردی در اینجا حاصل شود مردم نیز در آن سهیم هستند و بدون شک با تعامل و ارتباط دو سویه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات و کمبودها غلبه کنیم.

 

علامه، با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همواره به مسئولیت های اجتماعی نگاه ویژه ای داشته است بیان داشت:طبیعتا حضور سرمایه‌های انسانی منطقه‌ای و بومی و به کارگیری آنها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند بدنه اجتماعی جامعه محلی را به حوزه صنعت متصل کند و این اتصال باعث می‌شود شرایط برای توسعه همه جانبه فراهم‌تر شود.

 

علامه عنوان داشت: مهمترین ماموریت بنده در شرایط فعلی جذب سرمایه‌گذاران صاحب نام و قدرتمند و استقرار صنایع انرژی‌بر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان است.

 

وی، با اشاره به مصوبه طرح آمایش نواحی تاثیرپذیر از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، کشور، آموزش و پرورش، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد، کار، رفاه و امور اجتماعی، وزارت دفاع، میراث فرهنگی و سازمان‌ محیط زیست باید خود را برای یک اتفاق بزرگ در کشور آماده کنند چراکه برای توسعه متوازن باید تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمایند تا در آینده شاهد پدیده‌های ضد توسعه‌ای و آسیب‌های اجتماعی متاثر از توسعه صنعتی نباشیم.

 

علامه در پاسخ به این سوال که نقش رسانه ها و جایگاه خبرنگاران را در پیشرفت این پروژه ملی چقدر میداند اظهار کرد: در ۴۰ سال اخیر حوزه فرهنگی و رسانه پیشرفت چشمگیری داشته و نقش و جایگاه خبرنگاران برای تعالی انسانها مهم و حیاتی است و اگر از این ابزار به درستی استفاده نشود در مسیر بیراهه گام برخواهیم داشت.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، به نقد منصفانه اشاره و گفت: آنجایی که نقد، نقدی منصفانه باشد خیلی هم عالی است و در جهت بهبود وضع باید گام برداشت، اما برخی نقدها نقد جهت دار و به دور از انصاف است.

 

علامه با اشاره به اینکه نگران بداخلاقی، انتقادهای غیر منصفانه و تخریب خودم نیستم، تاکید کرد: نگران نیستم چرا که به من ثابت می کند مسیرم را درست رفته ام ولی این گونه حرکت ها باعث دلسردی و تضعیف همکارانم می شود و خاطر آنان را مکدر می کند لذا از خداوند متعال خواهان اصلاح این افراد هستیم، ما باید بدانیم منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یک منطقه ملی است که میلیاردها تومان هزینه شده تا در این منطقه صنایع سنگین مستقر شوند و ضمن کمک به اقتصاد کشور به عنوان یک شش جدید اقتصادی، مشکل اشتغال جوانان در این منطقه را رفع نماید.

 

وی، افزود: پس از پایان کار روزانه رسانه ها و خبرگزاری های رسمی را رصد کرده و خود را ملزم به پاسخگویی و دادن گزارش به آنها می دانم و عقیده دارم مدیری که از رسانه گریزان است، در حوزه کاری خود مشکلاتی دارد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه‌ پارسیان، یادآور شد: با توجه به گستردگی امپراطوری‌های خبری در دنیا، نیاز است خبرهای خوب را به جامعه بدهیم اما گاهی با خودزنی‌ها و انتشار خبرهای منفی، در دام رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیریم و ناخواسته به اهداف دشمنان قسم خورده انقلاب کمک می‌کنیم.

 

علامه، در ادامه با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذار حمایت از قشر کارگر و افراد کم درآمد است، تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران حمایت نشوند، قطعا محلی برای اشتغال ایجاد نخواهد شد، اگر این اتفاق رخ دهد و اولین پتروشیمی شروع به کار کند مشکل اشتغال شهرستان پارسیان به صورت کامل حل می شود و قطعا با حضور اولین پتروشیمی راه برای حضور سایر پتروشیمی ها باز می شود در این مسیر باید از ظرفیت مسئولین مدیران، نخبگان، کارآفرینان و بزرگان این منطقه در رفع موانع استفاده کرد.

 

وی، خطاب به مردم شریف شهرستان پارسیان در راستای دغدغه های محیط زیستی، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان پارسیان بدانند رفع دغدغه های محیط زیستی یکی دیگر از اولویت های ماست و در آینده تمهیدات ویژه ای را برای رفع این مشکل بکار خواهیم بست و یقین داریم بزودی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان قلب تپنده هرمزگان و ایران خواهد شد و نقش کلیدی در اقتصاد کشور را ایفا خواهد کرد.