مدیر عامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان؛ مجوز ۲ کارخانه فولاد برای منطقه ویژه پارسیان گرفته شده است/ پتانسیل برای رسیدن به ۱۹ پست اسکله وجود دارد

مدیر عامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان از دریافت مجوز ۲ کارخانه فولاد برای منطقه ویژه خبر داد و گفت: پتانسیل ها برای رسیدن به ۱۹ پست اسکله وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سید علی اصغر علامه، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در آیین کلنگ زنی از ۸ پروژه در منطقه ویژه با حضور استاندار هرمزگان، گفت: در مدت فعالیت در منطقه ویژه، در حوزه زیر ساخت، جذب سرمایه گذار، اصلاح ساختار در منطقه ویژه و صادرات و واردات به صورت ویژه فعالیت کرده ایم.

 

وی، با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان در استان هرمزگان غریب بود و در کشور شناخته شده نبود، اظهار‌کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده ایم، ۱۰ پروژه پیمانش برگزار شده، ۸ پروژه گلنگ زده شده و ۲ کلنگ هم بهمن ماه سال گذشته کلنگ زنی شده است.

 

علامه، با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت ۱۰ پروژه داریم، تاکید کرد: ۴ شرکت مشاوره در حوزه برق، پتروشیمی، مخابرات و سرمایه گذاری وجود دارد تا مطالعات جامع را انجام دهند و براساس این برنامه ها و اعتبارات را ببندیم.

 

مدیر عامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، با بیان اینکه همه این زیرساخت ها در جهت مانع زدایی و حرکت درمسیر شعار سال خواهد بود، عنوان کرد: ۱۰ قرارداد سرمایه گذاری بسته شده و ۱۰ قرارداد دیگر در مسیر بسته شدن است و ۲ مجوز فولاد برای منطقه ویژه صادر شده که تا یک هفته دیگر قرارداد آن منعقد خواهد شد.

 

وی، افزود: تاپایان سال ۲۰ پروژه سرمایه گذاری فعال خواهد شد، در ۹ ماه گذشته نیز در حوزه بندری ۴۰۰ هزار تن صادرات داشتیم و این پتانسیل وجود دارد که به هدف نهایی که همان ۱۹ پست اسکله است، برسیم.

 

علی اصغر علامه، به تعطیلی دفاتر تهران اشاره و تصریح کرد: دفاتر تهران تعطیل شده و مدیران و معاونین در منطقه حضور دارند و بلافاصله مشکلات را رفع می نمایند.

 

مدیر عامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، از حضور منطقه ویژه در حوزه مسائل اجتماعی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: ما موظفیم که در پارسیان و روستاهای آن زیرساخت ها را آماده کنیم، در حوزه اجتماعی ورود کرده ایم و ما مردم را جدای از خود نمی‌بینیم.