مدیر کل اوقاف هرمزگان: 70 درصد درآمد موقوفات هرمزگان صرف فرهنگ عاشورایی می شود/لبیک گویان به امام حسین(ع) عزت یافتند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به درآمد حاصل از موقوفات استان اظهار کرد: 70 درصد از درآمد موقوفات هرمزگان صرف عزاداری و فرهنگ عاشورایی برابر نیت واقفین می شود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ ششمین جلسه شورای مدیران اداره کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان به مدت دو روز با حضور مدیرکل، معاونین ستادی، مسئولین ادارات و کارشناسان در پارسیان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمود طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در این نشست با تسلیت ماه محرم و شهادت سرور وسالار شهیدان اظهار کرد: خداوند متعال امام حسین (ع) و یاران آن حضرت را مورد امتحان و آزمایش قرار داد و هر کسی که به امام حسین (ع)لبیک گفت خداوند به او عزت داد و دشمنان ایشان نیز دچار ذلت و پستی شدند.

 

گرایلی در ادامه با اشاره به درآمد حاصل از موقوفات استان گفت: 70 درصد از درآمد موقوفات هرمزگان صرف عزاداری و فرهنگ عاشورایی برابر نیت واقفین می شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل اغناء شرایط برگزاری مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) امید است نسبت به آگاه نمودن واقفین جدید به منظور رفع نیازهای ضروری روز جامعه، وقف نامه های جدید تنظیم گردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: برادران اهل سنت با اعتماد کامل نسبت به شفاف نمودن موقوفات، با هدف ساماندهی و اینکه زمان و شرایط موجود، باعث ازبین رفتن این موقوفات نگردد.

 

گرایلی، انفاق مال و دارایی در راه خداوند را معامله با خدا دانست و خاطرنشان کرد: بخشیدن برای خدا باعث آرامش دل و تنعم جامعه می شود و اسلام علاوه بر انفاق مال، از انفاق جان نیز به عنوان جهاد اکبر یاد کرده است.

 

حسین غله بانی مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری ششمین جلسه مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: بررسی عملکرد واحدهای تابعه در 6 ماهه اول سال جاری و پیش بینی برنامه های اجرایی در 6 ماهه دوم ، و با توجه به مدیریت برنامه توسط سازمان مرکزی اوقاف، ادارات و واحدهای تابعه موظف به تطبیق اجرای برنامه در راستای برنامه مصوب هستند.