مذاکرات هسته‌ای در نیویورک بدون پیشرفت خاصی پایان یافت

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، یک منبع نزدیک به مذاکرات نیویورک، در پایان مذاکرات با مفید و سازنده خواندن دومین نشست ظریف،‌ کری و اشتون گفت: این مذاکرات منجر به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف نشد و طرفین تصمیم گرفتند مشورت‌ها در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

مذاکرات سه‌جانبه ظریف با اشتون و کری در جمعه‌شب و برای دومین بار ادامه یافت و بیش از 2 ساعت طول کشید. این مذاکرات در فضایی کاملاً جدی و صریح صورت گرفته و ابعاد مختلف فنی، سیاسی و حقوقی برنامه هسته‌ای کشورمان و نیز تحریم‌ها را در بر گرفت.

این مذاکرات در مجموع مفید و سازنده بوده اگرچه منجر به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در موضوعات مورد اختلاف نگردید. با عنایت به مجموعه شرایط و بحثهای فنی فشرده‌ای که تاکنون صورت گرفته است، طرفین تصمیم گرفتند مشورت‌ها در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

در پایان این مذاکرات موضوع نگرانی کشورمان از وضعیت ایرانیان دستگیر شده یا تحت تعقیب توسط دولت آمریکا و ضرورت آزادی فوری آنان به‌صورت دوجانبه به طرف آمریکایی منتقل گردید.

لازم به توضیح است که غیر از موضوع ایرانیان که به‌دلایل انسانی با طرف آمریکایی مطرح گردید، جمهوری اسلامی ایران در هیچ موضوع دیگری از جمله موضوع افراط گرایی و تهدیدات داعش با دولت آمریکا مذاکره نمی‌کند.

هنوز زمان دور بعدی مذاکرات مشخص نیست. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران قرار است پس از پایان این دور از مذاکرات، رئیس جمهور کشورمان را در سفر به مسکو همراهی کند.