مذاکره با چند خط کشتیرانی دیگر برای تردد به بندر شهید رجایی

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره با چند خط کشتیرانی دیگر از کشورهای تایوان، هند، چین و چندشرکت اروپایی دیگر برای تردد به بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، علی جهاندیده پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال از یک کشتی بزرگ کانتینری در بندر شهید رجایی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای رونق مجدد بندر شهید رجایی در دست اقدام است گفت: در همین راستا مذاکرات متعددی با خطوط کشتیرانی‌ بزرگ دنیا آغاز شده است.

جهاندیده اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای رونق‌گیری این بندر در دست اقدام است که در همین راستا مذاکرات متعددی با خطوط کشتیرانی‌ بزرگ دنیا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ورود اولین کشتی لاینر به شهید رجایی پس از تحریمها نتیجه ماکرات و سیاست های جدید است ادامه داد: ورود اولین کشتی بزرگ از شرکت ون‌های که دارای ظرفیت شش هزار کانتینر است نتیجه این مذاکرات و سیاست‌هاست.

معاون امور بندری مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تردد مستقیم خطوط کشتیرانی (لاینر) به بندر شهید رجایی سبب کاهش هزینه‌ها و زمان می‌شود که در هر کانتینر حدود هزار دلار در امور حمل‌ و نقلی به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

جهاندیده با اشاره به ورود یک کشتی با ظرفیت شش هزار کانتینر به بندر شهید رجایی اظهار کرد: بندر شهید رجایی در آینده روزهای پر رونقی را به خود خواهد دید.

وی همچنین با بیان اینکه بخشی از رکود بندر شهید رجایی طی سال‌های گذشته مربوط به تحریم اپراتور وقت این بندر است ،بیان کرد: فعال‌سازی شرکت‌های سینا و بتا به عنوان اپراتورهای اصلی در بندر شهید رجایی سبب شد که زمینه حضور شرکت‌های لاینر مطرح دنیا در این بندر فراهم شود.

معاون امور بندری در مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از برگزاری مجدد مناقصه برای تعیین اپراتور اصلی بندر شهید رجایی در پایان سال خبر داد و اضافه کرد: شرکت‌های مختلف می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.

وی در خصوص فعالیت شرکت کاوه در بندرشهید رجایی که برنده آخرین مناقصه اپراتور دوم این بندر بود، افزود: آن موضوع تمام شده است و باید در مناقصه جدید شرکت کنند و شرکتی مانند تایدواتر نیز اگر برای رفع تحریم‌های خود تلاش نکند نمی‌تواند به فعالیت‌های بندری بین‌المللی ادامه دهد.

جهاندیده اضافه کرد: این در حالی است که قبل از تحریم‌ها 20 خط کشتیرانی به بندر شهید رجایی در حوزه بین‌المللی تردد می‌کردند.