مردمان پایین دست مخزن آب در خطر هستند/ مخزن فرسوده ای که آب دو روستای پارسیان را فراهم می‌کند

مردمان روستاهای میلکی و خوضو در پارسیان، از مخزن فرسوده آبی استفاده می کنند که می تواند خطراتی را برای آنها در پی داشته باشد.

احمد مبارکی، شورای روستای میلکی پارسیان، در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، از مشکلات مخزن آب روستاهای میلکی و خوضو، گلایه کرد و گفت: بیش از ۳۰ سال از قدمت این منبع می گذرد ولی دیگر جوابگوی نیاز مردم نیست، هر بار با قطعی برق، آب روستاهای تحت پوشش قطع خواهد شد و با توجه به بیماری کرونا و استفاده بیشتر مردم از آب، این مشکل مردم را دچار سرگردانی کرده است.

 

وی افزود: خیر نیکوکاری بعد از پیگیری این مشکل، کمک ۲۵۰میلیون تومانی انجام داده و اداره آب نیز مقدار باقیمانده این طرح را باید طبق وعده هایشان انجام دهد اما با گذشت بیش از ۲ماه از وعده هایشان این مهم محقق نشده است.

 

مبارکی با بیان اینکه گنجایش مخزن آب فعلی با گنجایش ۱۰۰ متر مکعب است، تصریح کرد:  ۱۲۰۰ نفر بالغ بر ۳۵۰ خانوار از آب این مخزن استفاده می‌کنند که میاز این جمعیت را پاسخگو نیست.

 

محمدی، دهیار روستای خوضو، نیز از وضعیت فرسودگی مخزن آب ابراز گلایه کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت روستا، این مخزن دیگر جوابگوی نیاز مردم روستای میلکی و خوضو نیست و مردم در استفاده از آب با مشکل مواجه هستند.

 

یکی از بانوان روستای خوضو، میز از وضعیت آب روستای خود گله کرد و گفت: زمانی که از شیر آب داخل حیاط استفاده می کنیم، دیگر شیرهای آب موجود در منزل کارایی خود را ازدست می دهند و با افت شدید آب مواجه می‌شوند.

 

این مخزن که آب دو روستای میلکی و خوضو را تامین می‌کند بدون داشتن حتی یک درب نگهداری می شود که می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای مردمان پایین دست این مخزن فراهم آورد.

 

گفتنی است مخزن آبی که مسئولان وعده آن را داده اند حدود ۳۰۰ مترمکعب گنجایش دارد که می تواند پاسخگوی نیاز جمعیت این روستاها باشد.

م