مسئولین پیگیری کنند؛ پارسیان در محاصره سگ های ولگرد / وقتی سگ ها آسایش را از مردم سلب می کنند

جولان سگهای ولگرد در برخی خیابانها و کوچه های شهر پارسیان، علاوه بر بی نظمی، گلایه مردم این شهر را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حفاظت و بهبود سیمای شهری همواره به‌عنوان یکی از دغدغه‌های برنامه ریزان و مدیران شهری مطرح بوده و فعالان این حوزه می‌کوشند تا با استفاده از ابزارها و امکانات موجود، آرامش خاطر بیشتری را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

 

یکی از معضلاتی که شهروندان پارسیانی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند وجود سگ های ولگرد در مناطق مسکونی سطح شهر می باشد که علاوه بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش، وضعیت بهداشتی محیط و حتی سلامت مردم را تهدید می کند.

 

مهمترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگهای ولگرد، شیوع بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان ، افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است و از جمله مهمترین آنها می‌توان به بیماریهایی نظیر هاری، کیست هیداتیک و … اشاره نمود.

 

حضور آزادانه سگهای ولگرد در کوچه وخیابانها امری پذیرفتنی نیست، و انجام اقدامات اساسی در جهت کنترل اصولی این حیوانات، از وظایف نهادهای مربوطه در سطح شهر، امری ضروری است.

 

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر، با ابراز گلایه از وجود سگ ها به صورت گله ای، گفت: صبح با بیرون آمدن از منزل برای رفتن به محل کار، تا نیمه های راه با تعقیب و گریز سگ های ولگرد مواجه می شوم و این معضل به امری عادی برای شهروندان تبدیل شده است.

 

یکی از بانوان پارسیانی نیز با ابراز نگرانی از سگ های ولگرد در محله و در خطر بودن جان فرزندش، عنوان کرد: صبح برای فرستادن فرزندم به مدرسه باید تا جلوی مدرسه او را همراهی کنم تا مبادا با سگ ها مواجه شود و همچنین در مواقع تعطیلی مدرسه نیز با ترس و دلهره منتظر برگشت فرزندم خواهم بود.

 

سئوال اساسی اینجاست که با توجه به تعداد زیاد سگ های ولگرد در سطح شهر و رفت و آمد آنها، اگر این حیوانات موجب بروز حادثه‌ای در سطح شهر که محل تردد هزاران دانش آموز است شوند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ و آیا باز هم مسئولان زیربط توپ را در زمین دیگری می اندازند؟ تأخیر در پیگیری این معظل می تواند به تکه پاره شدن بدن کودکی رهگذر در خیابان منجر شود.