مصرف داخلی برای دوستان تدبیر! اشانتیون اشتون دیدار با عوامل فتنه بود

رای تثبیت و تشخیص مفهوم “اعتدال” باید درنقطه مقابل ، یک مفهوم “غیراعتدالی”با یک رویکرد رادیکال و “افراطی گر”در صحنه سیاسی ظاهر شود، چرا که در غیر این صورت “اعتدال”معنی بخش نخواهد بود.

image52167

به گزارش پایگاه خبری پارسیان دیدار غیرمتعارف و غیردیپلماتیک خانم کاترین اشتون با دوتن ازمنسوبان به فتنه88 در سفر به تهران، تحلیل های متفاوت ومتنوعی در این چند روز برجای گذاشت ،که البته درماه گذشته هم همین تصویر سیاسی توسط هیات اروپایی نقش بسته بود و با دوتن دیگر از عوامل فتنه آمریکایی 88 دیداربرقرار شد و باز مانند این روزها ،آن روزها هم  وزرات خارجه کشورمان و برخی نهادهای مسئول بازی”کی بود کی بودمن نبودم” راه  انداخته بودند.

لیکن تحلیل نگارنده براین است که:این “اشانتیون ” خانم “اشتون”برای “مذاکره ای”که هنوز تبدیل به “معامله”هسته ای با 1+5نشد،دو مصرف داخلی وخارجی برای طرفین دارد.

مصرف خارجی برای خانم” اشتون”

مصرف داخلی برای دوستان “تدبیر”

اما مصرف خارجی برای خانم اشتون این است که ایشان نماینده و کارگزار نظام سلطه استعماری غربی به سرکردگی آمریکا در غالب 1+5 است و طبیعی است که نباید انتظار داشت ایشان با سفر به ایران اسلامی به دنبال تقویت رابطه و حفظ منافع نظام جمهوری اسلامی به عنوان نماد پرچمداری “ضدسلطه “درجهان باشد،بلکه او با سفرش به ایران مانند تمام “غربی هایی” که قبلا آمدند،بدنبال کشف روزنه ای برای حمایت و تقویت “جریان غربگرای سکولار”(جریان فتنه) هستند واساسا ،اساسی ترین هدف از سفر با توجه به مصاحبه های بعد ازمراجعتشان ،همین موضوع بوده است که متاسفانه با وادادگی مسئولان ذی مدخل داخلی بعد از به اصطلاح “توافق ژنو”این شرایط برایشان ایجادشد.

اما مصرف داخلی :

این بخش ،تحلیل پیچیده ای ندارد ،چرا که این بازی سیاسی ،یعنی چشم پوشی و خود را به ندیدن زدن دوستان “تدبیرمان”با چند هدف ،خواستگاه  جریانی پایگاه عملیات روانی پشت صحنه سازهای دولت با رویکرد صددرصد “جناحی”رانشان می دهد.

قبل از اینکه به “هدف اصلی “اشاره شود ،می توان به یک سری “اهداف ضمیمه ای”مثل زمینه سازی برای عادی سازی یا رها سازی وحصرزدایی عوامل فتنه وسران آن وعبورازفتنه ی  “فتنه” به منظور پاسخ به “کف”مطالبات بعد از  انتخاباتی جریان فتنه از دولت تدبیر،اشاره کردریا، لیکن همه اینها به پیوست هدف استراتژیک  اصلی  است.

اما هدف استراتژیک “پایگاه عملیات روانی” پشت صحنه  دار دولت  که وزارت خارجه کشور و نهادهای ذی مدخل متاثر از آن هستند، اینست که :مفهوم سیاسی کلید واژه “اعتدال”به عنوان یک عنوان جریانی هنوز درسپهرسیاسی کشور جا نیافتاده وتعریف وجایگاه خاص خود راپیدا ننمود.

کلید واژه “اعتدال”یک کلمه صامت نیست، بلکه باید مفهوم سازی عملیاتی گردد.

کلید واژه “اعتدال”نام یک شرکت تجاری و یا نام یک خیابان نیست .

“اعتدال” شعار یک گروه انتخاباتی درانتخابات ریاست جمهوری 92ایران بود که امروز دولت سازی کرد.

برای تثبیت و تشخیص مفهوم “اعتدال” باید درنقطه مقابل ، یک مفهوم “غیراعتدالی”با یک رویکرد رادیکال و “افراطی گر”در صحنه سیاسی ظاهر شود، چرا که در غیر این صورت “اعتدال”معنی بخش نخواهد بود.

بدین لحاظ این پایگاه عملیات روانی به دنبال تمرکز بر روی نقاط حساس با عبور نرم و غیرمحسوس و گاهی محسوس از خطوط قرمز نظام،بواسطه برخی عملکردها،مصاحبه های تحریک آمیز توسط برخی از افراد باسابقه و لیدر تنوکراتیسم و هجمه به احکام  مسلم شرعی،قداست زدایی ازمقدسات در روزنامه ها ، بمنظور “تحریک”نیروهای ارزشی وجریان  انقلاب  برای اعلام مواضع انقلابی و بعد تصویر سازی خشن و تند و “افراطی” در روزنامه ها ورسانه های زنجیره ای داخلی وخارجی وتعریف و القاء کاذبی تحت عنوان جریان موهوم “افراط گرایان”،همه وهمه برای این پایگاه آشنا و نا غریب ، یک مصرف استراتژیک جناحی دارد،که متاسفانه گستره این ساز و کار انتخاباتی و جریانی ،با ابزار غیرمتعارف و غیر دیپلماتیک درحوزه بسیار حساس و پیچیده دیپلماسی کشور،هم گره خورده است ،که صحنه هایی از “شوی دیپلماتیک” آن ،به عنوان “اشانتیون”به خانم “اشتون” تقدیم شد،از این قِسم بهره برداری هاست.

بنابراین اقتضای “هوش سیاسی”نیروهای ارزشی،بویژه جناح جوانان مومن و انقلابی باید این باشد که از اهداف سیاسی “پشت صحنه گردانان”غافل نشوند، که هزار البته منظور نگارنده “انفعال”جریان انقلاب درمقابل این دست شعبده بازی های سیاسی نیست .

منبع: بلاغ