مصوبه نهایی شورای شهر بندرعباس قربانی یک حرکت فوتبالی/ وقتی هزینه های میلیاردی توپ بازی شهردار می شود

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، ماندگاری یا حذف تیم فوتبال شهرداری بندرعباس طی ماه های اخیر موضوع داغ بسیاری از محافل سیاسی،  رسانه های محلی استان هرمزگان و حتی مباحث روزانه مسئولان مختلف غیر فوتبالی بوده که نهایتا رأی به نماندن این تیم توسط اعضای شواری شهر بندرعباس به تصویب رسید، اما این مصوبه به دلیل مخالفت فرماندار بندرعباس معوق ماند و بحثها بین مدافعان تیمداری ومخالفان آن ادامه یافت.

 

متن نامه فرماندار بندرعباس خطاب به رئیس سابق شورای شهر بندرعباس بدین شرح است :

 

 

hormoz1

 

 

این در حالی است که ماده 80 قانون شوراها صراحتا عنوان می کند ، فرماندار تنها می تواند مغایر با قانون بودن مصوبه را اعلام کرده و در صورت عدم اعلام ، در مهلت مقرر پانزده روزه مصوبه قطعی تلقی می گردد، اگر متن نامه به دقت مطالعه شود در هیج کجای نامه ذکری از غیر قانونی بودن مصوبه شورای شهر به عمل نیامده و در نتیجه مصوبه شورا مبنی بر عدم تیمداری قطعی تلقی شده و ادامه تیم داری غیر قانونی است.

 

 

مخالفین تیمداری فوتبال شهرداری بندرعباس صرف هزینه های کلان از بودجه بیت المال و عدم نتیجه گیری تیم تا شفاف نبودن میزان دستمزدها به عوامل و بازیکنان را به عنوان مهمترین دلایل خود اعلام می کنند و معتقدند زمانی که شهرداری از پس هزینه های جاری خود برنمی آید ، چرا باید میلیاردها تومان پول برای جایی هزینه شود که نتوانسته هیچ یک از استعدادهای بومی استان را به تیمهای لیگ برتری معرفی کرده وحتی از به کارگیری بازیکنان بومی هم امتناع میکند.

 

 

03

 

از سوی دیگر مدافعان این تیم که خود را به نحوی صاحب سود یا زیان ماندگاری تیم فوتبال شهرداری بندرعباس می بینند، پاسخ مخالفان را با وعده نظارت بیشتر شورای شهر بر قراردادها یا لزوم حفظ امتیاز یک تیم دسته یکی و مانند آن می دادند؛ شواهد نشان می دهد این تیم ، نه تنها  مکانیزم نظارتی را نپذیرفته بلکه به دلیل پیچیدگی های ساختار ی و نفوذ برخی افراد در آن امکان نظارت ناظران حقیقی از سوی شورای شهر وجود ندارد.

 

در حالیکه هنوز همه شرایط  به رای به عدم تیمداری از سوی شورای شهر منجر شد و همه انتقاداتی که درخصوص هزینه ، عدم شفافیت پرداختی ها و عدم به کارگیری نیروهای بومی باقی است وهنوز فرماندار هم شروط خود را تامین نشده می بیند و هزاران اشکال دیگر در خصوص این تیم پرحاشیه که گاه سوژه داغ حتی برنامه «90» هم بوده برجاست ،عده ای صاحب نفوذ به راحتی درجایی بالاتراز شهردار و….ایستاده و برای تیم شهرداری تصمیم گیری کرده اند.

 

رئیس سابق شورای شهر بندرعباس : شهردار به صورت غیر قانونی تیم فوتبال را فعال کرده

 

راحله ملایی، عضو شورای شهر اسلامی شهر بندرعباس در این باره می گوید : مرجع بعد از فرمانداری هیئت حل اختلاف استان است ونامه ای که به شورای حل اختلاف استان فرستاده ایم هنوز جواب آن به ما نرسیده و تأکید دوستان بر این است که این مشکل در شهرداری حل شود.

 

رئیس سابق شورای اسلامی شهربندرعباس دراولین جلسه شورای شهربعدازتعطیلات تابستانی که باحضوراعضای شورای شهربرگزارشد ، درخصوص تیم فوتبال شهرداری بندرعباس می گوید: ما مصوبه را به شهرداری اعلام نکرده ایم که بخواهد تیم فوتبال را آغازبکارنماید و شهردار بصورت غیرقانونی مراحل اولیه تیم مانند بستن قرارداد با مربی وبازیکنان را شروع نموده است.

 

 

4

 

وی می گوید : دومین مرجع بعد از فرمانداری هیئت حل اختلاف استان است ونامه ای که به شورای حل اختلاف استان فرستاده ایم هنوزجواب آن به ما نرسیده وتأکید دوستان براین است که این مشکل درشهرداری حل شود.

 

ملایی می گوید : متأسفانه قصد تیم فوتبال شهرداری نشاط اولیه نیست بلکه نیت آنها چیز دیگری است و شهردار باید در زمینه تخلفی که بدون مصوبه ونظارت شورا انجام داده است به شورای شهرپاسخگو باشد.

 

حال سوال اینجاست ، که چرا تصمیم نمایند ه های مردمی با وجود فساد شدید مالی و نتیجه گرفتن این تیم در لیگ اجرایی نشده است ؟

 

تیمی   فاقد تماشاگر و اقبال عمومی که سالانه بودجه زیادی از عمران شهری را می بلعد ، تیمی که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را علیرغم سیاست های مقام معظم رهبری به سازمانی ورزشی و بدون فعالیت فرهنگی تبدیل کرده است.

 

این سوالات و هزاران سوال دیگر ما را به این سمت می برد که منافع موجود از این تیم مانع از انحلال و وجود آن می باشد.

 

همه این موارد اگر در بی خبری مردم رخ می دهد ، با سیستم ناپاسخگویی شهرداری عجیب نیست ، اما اعضای شورای شهر و شهرداری که نمایندگان شهروندان بندرعباسی هستند نمی توانند از چنین اتفاق غریب و غیرمتعارفی اظهار بی اطلاعی کنند و البته که همین ها نخستین مقصران در هرگونه عدم شفافیت وتخلف در تیم شهرداری از نظر مردم به شمارمی روند.

 

لازم به ذکر است ، در سری جدید اسامی بازیکنان تنها نام 2 بازیکن از استان در لیست تیم دیده می شود بقیه بازیکنان که غیر بومی هستند معلوم نیست چگونه و طی چه فرایندی به تیم تزریق شده اند و این در صورتی است که فرماندار بندرعباس منوط به جذ ب 50 درصد بازیکن از استعدادهای فوتبالی استان و شفافیت در هزینه کرد اعلام موافقت در حفظ تیمداری کرده بود .

 

نکته جالب وحائز اهمیت بعدی این موضوع اینجاست که علا رغم تخلف شهردار بندرعباس در این قضیه کمتر رسانه ای اقدام به اعلام مطالبه گری و بیان شفافیت در این موضوع کرده است .

 

اما گپ و گفتی صمیمی با اصحاب رسانه ای و مسئولین ، از آنجایی که خبرنگاران چشم و گوش بیدار جامعه هستند و وظیفه ی مطالبه گری بنا به فرموده مقام معظم رهبری بر دوش این قشر از جامعه بوده ، باید در نظر داشت ، که قبل از هر چیز خداوند شاهد و ناظر بر اعمال ما بوده و مردم نیز از ذره ای از فعالیت ها و خدمات مناسب مسئولین بی خبر نمی مانند .

 

فلذا پایگاه خبری تحلیلی هرمز ضمن اعلام آمادگی جهت بیا ن هر گونه شفاف سازی و پاسخگویی در این زمینه از سوی مسئولین در نظر دارد ، تا با همگام سازی مسئولین و مردم گامی نو در عرصه رسانه ایجاد کرده ، امید می رود که هر فرد در هر مقام و منزلتی که قرار دارد وظایف محوله را به نحو احسن و دور از غرض ورزی انجام دهد.

منبع:هرمز