معاون اجتماعی سپاه هرمزگان: هسته های مصلحین در پی کاهش طلاق هستند/ آسیب های اجتماعی زیبنده جامعه اسلامی نیست

معاون اجتماعی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به ایجاد هسته های مصلحین، گفت: هسته های مصلحین همه توان خود را برای کاهش طلاق در جامعه به کار بسته اند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ سرهنگ حمیدرضا زارعی، معاونت اجتماعی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در جهت برنامه ریزی و رفع برخی آسیب های اجتماعی در شهرستان پارسیان، با رئیس حوزه قضایی پارسیان دیدار کرد.

 

سرهنگ حمید رضا زارعی، معاونت اجتماعی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: ماموریت های ما خارج از مجموعه سپاه انجام می شود اما از آنجا که مقوله آسیب های اجتماعی دارای اولویت است طبق تفاهم نامه با دادگستری هرمزگان، هسته های مصلحین در جهت مشاوره و صلح و سازش میان زوجین تشکیل شده تا بتوانیم حرکتی در مسیر کاهش طلاق انجام داده باشیم.

 

وی، با بیان اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی که طلاق و اعتیاد در راس آن قرار دارد، زیبنده جامعه اسلامی ما نیست، ادامه داد: امروز و در جنگ پیچیده جدید، هر خانه، مسجد و محله می‌تواند به کانون دفاع از حریم خانواده تبدیل شود و هر عضو از جامعه باید سهم خود را در بهبود وضعیت ایفا کند.

 

زارعی، غفلت از پیشگیری را عامل اصلی چنین وضعیتی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه فرزند یک خانواده بیش از پنج سال مواد مصرف می‌کند و اعضای خانواده هنوز متوجه نشده‌اند، نشانه‌ای بارز از نا آگاهی خانواده است؛ آغاز نهضت فراگیر مهارت افزایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصا طلاق و اعتیاد ضروری محسوب می‌شود.

 

حسین عباسی، رئیس حوزه قضایی پارسیان، گفت: اختلافات خانوادگی یکی از آسیب هایی است که می تواند منجر به آسیب های اجتماعی شود و بر این اساس، در قانون اساسی توجه ویژه ای به خانواده شده است که هر چه بیشتر به مقوله خانواده توجه شود جامعه موفق تری خواهیم داشت.

 

وی، با بیان اینکه ریاست قوه قضائیه در سند تحول  و چشم انداز دستگاه قضایی بر کاهش آسیب های اجتماعی تاکید دارد، اظهار‌کرد: یکی از نهادهایی که به صورت ویژه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کند، نهاد مصلحین است که حداکثر توان خود را به کار گرفته تا بتواند گره از آسیب های خانواده بزداید.

 

عباسی، با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی آسیب هایی هستند که انکار ناپذیرند و دیدگاهها در صلح و سازش باید اصلاحی باشد، تصریح کرد: استفاده از مجموعه مصلحین در پرونده‌های طلاق به عنوان داور جهت سازش بین زوجین و کاهش نرخ طلاق بعد از ارائه آموزش‌های تخصصی مورد نیاز از جمله اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

 

در پایان این دیدار از اعضای هسته های مصلحین شهرستان تجلیل شد.