معاون فرماندار رودان: “نه” گفتن به کالاهای خارجی نخستین گام در راستای تحقق توسعه پایدار و رونق اشتغال است

 

معاون فرماندار رودان:

معاون فرماندار رودان با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که در حال صنعتی شدن هستند به کالاها و تولیدات داخلی خود تکیه کردند، نخستین گام در راستای توسعه پایدار و رونق اشتغال در کشور را “نه” گفتن به کالاهای خارجی و  حمایت از تولیدات کارگری عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، محمدهادی بلالی پیش […]

معاون فرماندار رودان با بیان اینکه بسیاری از کشورهایی که در حال صنعتی شدن هستند به کالاها و تولیدات داخلی خود تکیه کردند، نخستین گام در راستای توسعه پایدار و رونق اشتغال در کشور را “نه” گفتن به کالاهای خارجی و  حمایت از تولیدات کارگری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، محمدهادی بلالی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان رودان که در سالن شیخ طوسی برگزار شد، با اشاره به احادیثی در مورد اهمیت کار و منفور بودن بیکاری در دین اسلام، کارگران را مجاهدان راه خدا برشمرد و گفت: سلامت جسمی، رشد عقلانی و آرامش ثمره کار و اشتغال است.

بلالی با بیان اینکه منزلت اجتماعی کارگران پس از روی کار آمدن انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه دولتمردان و حاکمیت نظام اسلامی قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر بیش از هر چیز لزوم بسترسازی اجتماعی و فرهنگی برای نهادبنه سازی فرهنگ کار ، روحیه تعاون و کار گروهی در جامعه احساس می شود.

معاون فرماندار رودان بر نهادینه سازی فرهنگ استفاده از تولیدات جامعه کارگری تأکید و تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که در حال صنعتی شدن هستند به کالاها و تولیدات داخلی خود تکیه کردند، لذا نخستین گام در راستای توسعه پایدار و رونق اشتغال، “نه” گفتن به کالاهای خارجی و  حمایت از تولیدات کارگری است.

وی افزود: برای تحقق این امر ابتدا باید خود جامعه کارگری دست به کار شوند و با استفاده از تولیدات و دسترنج کارگر ایرانی که با سلیقه و کیفیت تولید می شود استفاده کنند.

بلالی «مصرف زدگی» را یکی از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان داشت: باید تلاش کرد فضای معنوی را به موازات سایر ملزومات تولید توسعه دهیم تا بدین وسیله میزان راندمان کاری و بهره وری در واحدهای تولیدی افزایش یابد.

معاون فرماندار رودان در پایان بر  آشنایی کارگران با حقوق اجتماعی و معیشتی خود تأکید کرد و خواستار برگزاری همایشی از سوی اداره نعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا شد.

شایان ذکر است در آیین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان رودان از 80 کارگر، 12 کارفرما و 40 گروه کارگری با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

منبع هرمز