معاون فرماندار پارسیان: نبود كتابخانه در شهر كوشكنار، زنگ خطری فرهنگي و اجتماعي / ۵ هزار جلد کتاب در حال خاک خوردن است

معاون فرماندار پارسیان با اشاره به تاثیر کتابخانه بر هر شهر و دیار گفت: عدم وجود یک کتابخانه در شهر کوشکنار می تواند زنگ خطر فرهنگی و اجتماعی را به صدا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست مهندس رحیمی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری پارسیان و با حضور اعضای جلسه در محل فرمانداری برگزار گردید.

 

کاظم رحیمی، معاون فرماندار پارسیان در این جلسه نبود كتابخانه در شهر كوشكنار را زنگ خطر فرهنگي و اجتماعي برشمرد و عنوان کرد :خاك خوردن ٥٠٠٠ جلد كتاب و بدون استفاده ماندن آن ، يعني اينكه جامعه با انس گرفتن با فرهنگ كتاب خواني فاصله گرفته است.

 

رحیمی، در ادامه با درخواست از دلسوزان فرهنگ در شهرستان، افزود: مي طلبد تمام دلسوزان فرهنگ از اين موضوع غافل نشوند و با تمام توان و ظرفیت به میدان بیایند و همت درايجاد فرهنگ كتاب خواني يعني تثبيت اين فرهنگ براي نسل آينده خواهد بود.

 

وی، یکی از فعالیت های فرهنگی مؤثر در جامعه، را ترویج استفاده از کتاب دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ اسنفاده از کتاب و کتابخوانی باید رونق پیدا کند اما متأسفانه این فرهنگ در جامعه بسیار کمرنگ شده و باید علت دوری مردم از کتاب بررسی و راهکارهایی اساسی برای رفع آن اندیشیده شود.