معضلی که آرامش شهر را برهم زد؛ سگ هاي ولگرد پياده روهاي پارسيان را قُرُق كرده اند/ وعده هاي جمع آورري سگ ها در هاله اي از ابهام

سگ هاي ولگرد در خيابان ها و پياده روهاي پارسيان، در آستانه عيدنوروز چهره اي ناپسند از شهر بر جاي گذاشته است.

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ افزایش بی رویه جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر پارسيان معضلی است که این روزها خطرات جدی برای سلامت و امنیت شهروندان ایجاد کرده است.

 

وقتي از منزل خارج مي شويم با سگ هاي ولگردي مواجه خواهيم شد كه در خيابان در حال پرسه زدن هستند، در اين مواقع يا بايد دونده ماهري بوده و از معركه فرار كنيم، يا مقابله به مثل نماييم و آخرين راه، بازگشت به خانه را در دستور كار قرار دهيم.

 

يكي از شهروندان پارسياني در گفتگو با خبرنگار پارسيان خبر، حضور سگ‌های ولگرد را مختص مناطق حاشیه‌ای و پیرامونی شهر پارسيان ندانست و اظهار كرد: این موضوع مختص نقاط حاشیه‌ای نمی‌شود، بلکه خیابان‌ها و معابر اصلی و پرتردد شهر پارسيان نیز با این مشکل دست‌به‌گریبان است.

 

وي، با اشاره به وحشت برخی شهروندان از حضور سگ‌های ولگرد در خیابان ادامه داد: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر اصلي شهر موجب ترس برخی از شهروندان به‌ویژه بانوان می‌شود و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

 

يكي از كارشناسان بهداشت نيز در گفتگو با خبرنگار پارسيان خبر، با ابراز گلايه از حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر عنوان كرد: اين سگ ها نگرانی‌هایی را در بحث سلامت شهروندان به وجود آورده که این حیوانات ناقل بیماری‌های مسری هستند و تهدیدی جدی برای سلامت مردم و بهداشت محیط به شمار می‌روند.

 

يكي از بانوان پارسياني نيز گفت: براي خريد به بيرون از منزل رفته بودم كه با ٣ قلاده سگ مواجه شدم و آنها در پياده رو با هم دعوا ميكردن و دچار ترس و وحشت شده بودم و عده اي از شهروندان نيز گوشه خيابان آنها را تماشا ميكردن و با پرتاب سنگ آنها را فراري دادند.

 

با توجه به اينكه روز شمار سال ٩٦ به روزهاي پاياني خود رسيده، و طي چند روز آينده مسافران و گردشگران زيادي به شهر پارسيان سرازير خواهند شد، ولي نگراني از پرسه سگ هاي ولگرد در خيابان ها و معابر شهر، به شدت حس مي شود تا مبادا خاطراتی ناخوشایند در ذهن این مسافران برجای بماند.

 

چندي پيش مسئولان شهرداري از جمع آوري سگ هاي ولگرد خبر داده بودند كه طي قراردادهايي با يك شركت خصوصي آنها را به خارج از شهر انتقال دهند، اما هنوز هیچ اقدامی در جهت جمع آوری این حیوان صورت نگرفته است.