مقامات آمریکا و اسرائیل بر ادامه تحریم‌ها علیه ایران تأکید کردند

مقامات آمریکا و اسرائیل در نشسیت سالانه بنیاد دفاع از دموکراسی ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران از مسیر مذاکرات مربوط به این برنامه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگارپارسیان به نقل از دانا،‌ سفیر اسرائیل در آمریکا نسبت به مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 ابراز نگرانی کرده و گفته تل‌آویو از حصول «توافق هسته‌ای بد» بین ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 نگران است.

طبق گزارش روزنامه جروزالم‌پست، «رون درمر»، سفیر اسرائیل در آمریکا در سخنانی که خطاب به حاضران در «بنیاد دفاع از دموکراسی» ایراد می کرد گفت اسرائیل نگران است که به زودی چیزی که به گفته وی «توافقی بد» است، بین ایران و قدرتهای جهانی منعقد خواهد شد.

این مقام رژیم صهونیستی همچنین مدعی شد مذاکرات هسته‌ای پیش رو در وین با این خطر همراه است که ایران را از دو ماه فاصله‌ای که برای دست یافتن به بمب اتمی دارند تا دو تا سه ماه پس از دست‌یابی به بمب به جلو حرکت دهد.

وی خاطب به حاضران مدعی شد: «آنها در نطنز تقلب کردند. آنها در قم تقلب کردند.»

در این مراسم که به مناسبت نشست سالانه بنیاد دفاع از دموکراسی برگزار شده بود اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و باب منندز، سناتور آمریکایی نیز سخنرانی کردند.

اد رویس درباره آنچه به گفته وی سیاست موفقیت‌آمیز در قبال برنامه هسته‌ای ایران بود گفت: «شکست جز این نیست که راهی موثق برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران نداشته باشیم. شکست یعنی اینکه به ایران اجازه بدهیم برنامه موشک بالستیک بین قاره‌ایش را پیش ببرد.»

وی اضافه کرد: «موفقیت آن بود که آن لایحه تصویب شد».

اشاره این مقام آمریکایی به لایحه‌ای بود که خواستار تشدید تحریم‌ها علیه بخش نفتی ایران شده بود و مجلس نمایندگان آمریکا آن را تصویب کرد.

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، دیگر سخنران این نشست بود. وی بار دیگر حمایت خود را از لایحه مجلس سنا که پیشنهاد تشدید تحریم‌ها علیه ایران را مطرح کرده و با تهدید اوباما به وتو روبرو شده بود اعلام کرد و گفت که او معتقد است که تصویب این لایحه باعث خواهد شد اوباما یا رئیس جمهور بعدی با یک دو راهی عظیم که به گفته وی «پذیرش ایران هسته‌ای و یا آغاز جنگ» بوده روبرو نشود.

منندز مدعی شد که هیچ‌کس مانند او طرفدار راه حل‌های دیپلماتیک نیست، اما اضافه کرد: «ما نباید به دنبال توافق برای توافق باشیم.»

رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا تصریح کرد: «چیزی که مرا نگران می‌کند این است که آنها بیش از آنکه به دنبال توافق صحیح باشند به دنبال توافق هستند.»