امام جمعه موقت پارسیان: ملت ایران با حرکتی حماسی نقشه های دشمن را نابود کردند

امام جمعه موقت پارسیان با اشاره به فتنه اخیر دشمنان در آشوب گری، گفت: ملت ایران با حرکتی حماسی نقشه های دشمن را نابود کردند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه موقت پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه، به دیدار اخیر رهبر معطم انقلاب با هزاران نفر از بسیجیان اشاره کرد و گفت: ایشان ضمن تبیین اساس تشکیل بسیج به عنوان یک نهاد تبدیل کننده تهدیدها به فرصت ها و تشریح گسترده فعالیت ها و خدمات شجره طیبه بسیج در عرصه های مختلف جنگ سخت و نرم، به حرکت پرشکوه ملت بزرگ ایران در یک هفته گذشته اشاره کردند و با تشکر عمیق از این حرکت قدرتمندانه فرمودند، من تکریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می کنم، ملت ایران با این حرکت، یک بار دیگر حقیقتاً اقتدار و عظمت خود را نشان داد.

 

وی، اتفاقات اخیر را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب یک توطئه عمیق، وسیع و بسیار خطرناک خواند و افزود: دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری کرده بودند و منتظر فرصتی بودند تا در یک بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم کُشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد.

 

امام جمعه موقت پارسیان، با تشریح سخنان رهبر انقلاب، حرکت ملت ایران در میدان را مهمتر و بالاتر از اقدامات نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در مواجهه سخت دانست و تأکید کرد: حرکت عظیم ملت ایران که از زنجان و تبریز آغاز و حتی به برخی روستاها هم رسید و تهران نقطه پایانی آن بود، یک تودهنی به استکبار و صهیونیسم جهانی بود و آنها را وادار به عقب نشینی کرد.

 

اما هفته ای که گذشت مزین بود به هفته بسیج درباره بسیج مختصری از بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله در مورد این شجره طیبه را بیان میکنم، ایشان در دیدار اخیرشان با بسیجیان فرمودند : تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی‌بدیل از جانب امام بزرگوار بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت و اکنون بسیج شاید بزرگترین شبکه مردمیِ فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا باشد. هنر امام(ره) این بود که این پدیده بی‌نظیر را از دل کوچه پس کوچه‌های شهرها و از متن مردم شکل داد.

 

رهبر انقلاب اسلامی، بسیج را برخوردار از دو جلوه «مجاهدت در عرصه دفاع سخت» و «دفاع در جنگ نرم» دانستند و فرمودند : در عرصه دفاع سخت، معجزه بسیج در دوران دفاع مقدس خود را نشان داد و پس از آن نیز در هر حادثه‌ای، بسیج در میدان حضور داشت.

 

ایشان با اشاره به حضور مؤثر بسیج در عرصه دفاع و جنگ نرم از جمله عرصه‌های «علم»، «فرهنگ و تبلیغات دینی» و «سازندگی و خدمت‌رسانی» افزودند : در عرصه پهناور بسیج، نام‌آوران و الگوهای درخشانی از جمله حسین فهمیده، بهنام محمدی، محسن حججی و ابراهیم هادی تا همت، باکری، خرازی، کاظمی، زین‌الدین، صیاد و بابایی و همچنین شهدای هسته‌ای و شهیدانی مانند چمران و آوینی و شخصیتی همچون کاظمی‌آشتیانی حضور دارند که باید با زنده کردن و بازآفرینی این الگوها، آنان را به جوانان معرفی کرد.