مناطق راس العین و راس العمره در سوریه آزاد شدند

تنها 48 ساعت پس از آزادسازی «یبرود» ارتش سوریه موفق شد در ادامه عملیات خود در منطقه «القلمون» 2 شهرک «راس العین» و «راس المعره» را آزاد کند و اکنون عملیات خود را بر آزادسازی «فلیطه» متمرکز کرده تا «رنکوس» هدف نهایی ارتش باشد.

به گزارش پایگاه خبری به نقل از دانا، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، نیمه شب گذشته و تنها 48 ساعت پس از آزاد سازی شهر استراتژیک «یبرود» در منطقه «القلمون» واقع در ریف دمشق در جنوب سوریه شهرک «راس العین» را آزاد کنند.

پس از آن و تنها ساعاتی بعد دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز خبر آزاد سازی شهرک «راس المعره» را دادند که پس از آزاد سازی یبرود اولین هدف‌های ارتش سوریه برای پاکسازی منطقه القلمون در مرحله سوم این عملیات‌ها بود.

به این ترتیب هم اکنون دونقطه است که عملیات‌های ارتش سوریه باید بر آن متمرکز باشد، اول شهرک «فلیطه» که از شب گذشته و هم زمان با آغاز عملیات آزاد سازی دو شهرک راس العین و راس المعره عملیات آن آغاز شد و گزارش شده که عملیات‌های ارتش سوریه برای آزاد سازی آن هم چنان ادامه دارد که به نظر نمی‌رسد، وقت چندانی از نیروهای ارتش سوریه بگیرد و یا در آزاد سازی آن ارتش و نیروهای مسلح سوریه با مشکل و مانعی مواجه باشند.

با آزاد سازی فلیطه راه برای نیروهای ارتش سوریه جهت پاکساری مزارع «سهل الورد» و «رنکوس» فراهم می‌شود که هم اکنون مهمترین نقطه تجمع و تمرکز عناصر مسلح پس از فرار از یبرود و مزارع ریما به شمار می‌آید.

آخرین گزارش‌های میدانی رسیده از منطقه القلمون تاکید می‌کند که ارتش سوریه هم اکنون عملیات خود را اطراف شهرک رنکوس و مناطق اطراف «الزبدانی» و «سغایا» تا کوه‌های «الحرمون» در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده و تسلط بر این مناطق به معنای قطع کمک‌های امدادی از این مناطق به گروه‌های تروریستی در داخل سوریه است

همچنین با تسلط ارتش سوریه بر این مناطق و به دست گرفتن کنترل آنها امنیت بزرگراه بین‌المللی دمشق – حمص و راه‌های منتهی به جنوب سوریه یعنی سه استان درعا و القنیطره و السویدا فراهم می‌شود.