منطقه ویژه اقتصادی پارسیان زیبا سازی ورودی شهر پارسیان را آغاز می کند/ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان قلب تپنده هرمزگان و ایران خواهد شد

همکاری های مشترک شورای جدید شهر پارسیان و منطقه ویژه با قبول زیباسازی ورودی شهر پارسیان از طرف مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آغاز شد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ اعضای شورای شهر در یک فضای صمیمی با دکتر علامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار اعضا شورا دغدغه ها و مطالبات شهروندان را مطرح کردند و دکتر علامه ،مدیرعامل این منطقه به موارد مطرح شده پاسخ داد.

 

گفتنی است موضوع اشتغال جوانان در منطقه ویژه و اولویت اشتغال بومیان در شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) و رفع دغدغه آلودگی های زیست محیطی و حمایت ها و همکاری های منطقه ویژه از شهرستان در حوزه مسئولیت های اجتماعی،زیرساختی و طرح های آبادانی شهر از جمله مهمترین مباحثی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و اعضای شورا از روند پیشرفت پروژه های در حال اجرا و بندر پارسیان بازدید کردند.

 

محمد رحیمی،ریاست شورای اسلامی شهر پارسیان در پایان این بازدید با بیان اینکه فعالیت های انجام شده در این مدت کوتاه بخصوص در حوزه بندری را بسیار چشمگیر دیدم بیان داشت: با قبول زیباسازی ورودی شهر پارسیان از طرف دکتر علامه همکاری های مشترک شورای جدید و منطقه ویژه آغاز شد.

 

دکتر علامه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه زمانی که من به مدیرعاملی این منطقه منصوب شدم بیش از 10 سال از تصویب این منطقه می‌گذشت و به هر علت کار زیادی انجام نگرفته بود و برخی مشکلات این منطقه را به تعطیلی کشانده بود بیان داشت:با یک عزم جهادی و با تکیه بر سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اهداف گام دوم انقلاب دوباره رونق به این منطقه بازگشت.

 

وی افزود:از آغاز فعالیت در منطقه ویژه، توانستیم با ورود به حوزه زیرساخت، جذب سرمایه‌گذار، اصلاح ساختار در منطقه ویژه، صادرات و واردات به صورت ویژه اقدامات ارزنده‌ای انجام دهیم.

 

علامه با اشاره به اینکه ۱۰ قرارداد سرمایه‌گذاری بسته شده و ۱۰ قرارداد دیگر در مسیر بسته شدن است اظهار داشت: ۲ مجوز فولاد برای منطقه ویژه صادر شده که قرارداد آن هم منعقد گشته است. همچنین این منطقه تا پایان سال نیز ۲۰ پروژه سرمایه‌گذاری فعال خواهد شد.

 

وی تاکید کرد:در طی ۱۰ ماه گذشته با تمام توان و به صورت شبانه روزی تلاش کردیم با تاسی بر شعار سال یعنی پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، سرمایه گذاران زیادی را جذب کرده و سرعت بخشی به پروژه ها را در راس کارمان قرار دهیم.

 

علامه خاطر نشان کرد:امروز افتخار میکنیم که منطقه ویژه را برای همه ایران معرفی کردیم و این منطقه دیگر غریب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه های در دست اجرا با سرعت خوبی در حال اجرا است گفت: اسکله هفت و هشت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مراحل پایانی ساخت قرار دارند،اسکله سه هم از پیشرفت نسبتاً خوبی برخوردار است، هم اکنون نیز همانگونه که مشاهده کردید کشتی ها در اسکله شماره پنج بندر پارسیان که بهمن ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت پهلوگرفته اند و ما توانستیم همزمان با تکمیل و اخذ مجوزها بیش از ۴۰۰ هزار تن صادرات داشته‌ باشیم و این پتانسیل وجود دارد که به هدف نهایی یعنی همان ۱۹ پست اسکله نیز برسیم.

 

مدیرعامل هاب سوم پتروشیمی ایران بیان داشت: از سازمان ایمیدرو، نماینده پرتلاش و خستگی ناپذیر غرب هرمزگان،مجموعه استانداری هرمزگان،قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، فرمانداری و مسئولان استانی و شهرستانی و پرسنل خوب منطقه ویژه تقدیر و تشکر می کنم که با انسجام خوب مشکلات را از پیش رو برداشته اند و به دوران رکود و تعطیلی این منطقه پایان دادند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیان داشت: منطقه ویژه پارسیان موظف است که در این شهر و روستاهای اطراف آن زیرساخت‌های لازم را آماده کند، همچنین با ورود به حوزه مسائل اجتماعی، مردم را جدای از خود نبیند.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، با بیان اینکه منطقه ویژه برندی برای شهرستان پارسیان خواهد بود، عنوان کرد:غرب استان هرمزگان با منطقه ویژه پارسیان آینده خوبی خواهد داشت. قطعا هر موفقیت و دستاوردی در اینجا حاصل شود مردم نیز در آن سهیم هستند و بدون شک با تعامل و ارتباط دو سویه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات و کمبودها غلبه کنیم.

 

علامه با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همواره به مسئولیت های اجتماعی نگاه ویژه ای داشته است بیان داشت:طبیعتا حضور سرمایه‌های انسانی منطقه‌ای و بومی و به کارگیری آنها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند بدنه اجتماعی جامعه محلی را به حوزه صنعت متصل کند و این اتصال باعث می‌شود شرایط برای توسعه همه جانبه فراهم‌تر شود.

 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان اظهار داشت:‌نوید یک آینده روشن را به مردم شهرستان پارسیان و استان هرمزگان میدهم،مردم بدانند رفع دغدغه های محیط زیستی یکی از اولویت های ماست و در آینده تمهیدات ویژه ای را برای رفع این مشکل بکار خواهیم بست، مشکل اشتغال جوانان شهرستان پارسیان که حقیقتا باعث شده خواب راحت بر من حرام شود نیز بزودی با رونق پروژه ها و ورود سرمایه گذاران رفع و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان قلب تپنده هرمزگان و ایران خواهد شد.