مهر تایید کاخ سفید بر مصوبه سنا و کنگره آمریکا/ ابوطالبی رسما به آمریکا ممنوع الورود شد/ وقتی دیپلمات ایرانی تروریست نامیده می شود

مهر تایید کاخ سفید بر مصوبه سنا و کنگره آمریکا/

ابوطالبی رسما به آمریکا ممنوع الورود شد/ وقتی دیپلمات ایرانی تروریست نامیده می شود

ابوطالبی رسما به آمریکا ممنوع الورود شد/ وقتی دیپلمات ایرانی تروریست نامیده می شود

ابوطالبی دیپلمات کهنه‌کار و سفیر سابق ایران در استرالیا است که قصد دریافت ویزا به آمریکا را داشت با مخالفت های از طرف این کشور مواجهه شدو تا به حل چندین ماه است که منتظر دریافت ویزای آمریکا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی  پایگاه خبری پارسیان به نقل از  دانا، حمید ابوطالبی چندی پیش از سوی دولت ایران به عنوان سفیر کشورمان در مقر سازمان ملل در نیویورک معرفی شد. ابوطالبی دیپلمات کهنه‌کار و سفیر سابق ایران در استرالیا است که وقتی قصد دریافت ویزا به آمریکا را داشت با مخالفت هایی از طرف این کشور مواجهه شد و تا به حال چندین ماه است که منتظر دریافت ویزای آمریکا است.

 

ممنوعیت ورود ابوطالبی به آمریکا توسط  کنگره آمریکا

در ابتدا کنگره آمریکا به ممنوعیت ورود ابوطالبی به عنوان نماینده جدید رژیم در ملل متحد، رأی داد. کنگره دلیل اصلی خود را تروریست بودن ابوطالبی عنوان کرد.

در همین رابطه کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرد که پس از امضای رئیس‌جمهور، نماینده جدید رژیم ایران به سازمان ملل متحد به دلیل دست داشتن در گروگانگیری در سفارت آمریکا در سال 58 به‌طور جدی از ورود به آمریکا محروم خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا ، این لایحه را با اجماع نظر یکپارچه یعنی بدون هیچ‌گونه ابراز مخالفتی به تصویب رساند. همین لایحه 4 روز بعد توسط سنا تصویب شد.

 

تصویب طرح ممنوعیت ورود سفیر جدید ایران در سنای آمریکا

سنای آمریکا طرح پیشنهادی سناتور ” تد کروز” سناتور جمهوری‌خواه تندرو را که مجوزی برای منع صدور ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده احتمالی پیشنهادی ایران در سازمان ملل است، به تصویب رساند.

طبق پروتکل هایی که تا کنون از سوی دولت ایالات متحده به مورد اجرا در آمده است، این کشور به دیپلمات های کشورهای خارجی که برای نمایندگی سیاسی کشورهایشان در سازمان ملل معرفی شده اند، ویزا صادر کرده است، اما طرح جدید اختیارات بیشتری به وزارت خارجه آمریکا درباره صدور ویزا برای نمایندگان سیاسی کشورها در سازمان ملل می دهد.

 

کاخ سفید رسما اعلام کرد که برای ابوطالبی ویزا صادر نخواهد شد

کاخ سفید روز جمعه رسمأ اعلام کرد که برای حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل ویزای ورود به خاک آمریکا صادر نخواهد شد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفته است که به سازمان ملل و ایران اعلام شده است که برای حمید ابوطالبی ویزا صادر نخواهد شد.

این درحالی است که همچنان ایران حمید ابوطالبی را به عنوان نماینده جدید خود در سازمان ملل معرفی می کند.

کاخ سفید نیز ادعا کرده حمید ابوطالبی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شرکت داشته و به همین دلیل او را نمی‌پذیرد.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که سفیر پیشنهادی ایران برای سازمان ملل متحد گزینه مناسبی نیست، اما وزارت خارجه ایران گفته است که به پی‌گیری‌های خود از مجاری دیپلماتیک ادامه می‌دهد.

باید دید پیگیری های دیپلماتیک ایران راه به جایی خواهد برد؟ هرچند تا کنون خبری از این پیگیری ها توسط ایران به رسانه ها مخابره نشده است.

اگرچه تاکنون و پس از مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 کارشکنی های زیادی از سوی غرب رخ داده است که آینده مذاکرات را مبهم تر می کنم و موجبات بی اعتمادی ایران به غرب را فراهم می کند؛ اما کاخ سفید د ربیانیه ای اعلام کرده است: انتظار نداریم این مساله بر مذاکرات هسته ای تاثیر منفی داشته باشد.

انتهای پیام/