مهمان نوازی از نیروهای پارس جنوبی در هرمزگان جواب نداد/اخراج پی در پی کارگران پارسیانی از عسلویه

کارگران شهرستان پارسیان یکی پس از دیگری به بهانه غیربومی بودن از شرکت های پارس جنوبی در عسلویه اخراج می شوند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛گروهی از کارگران اخراج شده پارسیانی از شرکت های پارس جنوبی با تجمع در مقابل فرمانداری پارسیان اعتراض خود را به گوش فرماندار ومسئولان شهرستان رساندند.

 

احمد یکی از معترضین به اخراجش از پارس جنوبی به خبرنگار پارسیان خبر گفت:سابقه 14 سال فعالیت در پارس جنوبی را دارم، اما به بهانه اینکه یک فرد غیر بومی هستم من را از شرکت اخراج کردند.

 

وی با اشاره به این که اغلب نیروهای اخراجی سابقه بیش از 7سال کار در عسلویه را دارند افزود: این افراد در دشوارترین شرایط، پروژه های عسلویه را به سرانجام رساندند اما حالا تنها چیزی که نصیب آن ها شده حکم اخراجشان است.

 

محمد دیگر کارگر معترض اظهار داشت:سابقه 15 سال فعالیت در پارس جنوبی را دارم اما به جرم داشتن کد 470 که متعلق به هرمزگان است من را غیربومی دانسته واخراج کردند.

 

وی ادامه داد:من دارای 2 فرزند نیز می باشم و با بیکار شدنم،معلوم نیست چه سرنوشتی برایم رقم خواهد خورد واین یک ظلم بزرگ در حق من وخانواده ام می باشد.

 

یکی دیگر از معترضین با ابراز گلایه وناراحتی از اخراجش در شرکت های عسلویه ابراز داشت:در هفته های آینده وعده اخراج بیش از 40 کارگر دیگر را به ما داده اند که تا پایان شهریور ماه جاری هیچ کارگری از پارسیان در عسلویه فعالیت نخواهد داشت.

 

یکی دیگر از معترضین که از بیکاری خود گلایه می کرد اظهار داشت:با توجه به وعده های مسئولین که اولویت کار با فرزندان شهدا،جانباززان وایثارگران است ولی متأهل و فرزند جانبازم وچندسال با توجه به مدرک تحصیلی کارشناسی حسابداری بیکار هستم.

 

معترضین با اشاره به اینکه وعده های مسئولین تا به امروز دردی از مشکلات ما در پارس جنوبی را حل نکرده گفتند:وعده های مسئولین تا به امروز در حد شعار بوده و راهگشای مشکلات ما نیز نبوده است وامروز با این تجمع به همگان فهماندیم که کاسه صبرمان لبریز شده است.

بعد از کارگران معترض به سراغ رادمهر فرماندار شهرستان پارسیان برای پاسخگویی به مشکلات کارگران اخراج شده از پارس جنوبی رفتیم که در پاسخ اظهار کرد:متأسفانه به دلیل غیربومی بودن این روزها شاهد اخراج کارگران زیادی از شهرستان در فازهای 17،18،20 و 21 پارس جنوبی هستیم که موجی از نارضایتی ونگرانی را در بین کارگران ومردم مشاهده می کنیم که با تجمع در فرمانداری این نارضایتی را ابراز کرده اند.

 

رادمهر با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در شعاع 100 کیلومتری پارس جنوبی،همه شهرستان ها بومی محسوب می شوند و ار آنجا که شهرستان پارسیان با قرار گرفتن در فاصله 25 کیلومتری،پس نیروهای این منطقه غیربومی محسوب نمی شوند.

 

وی افزود:نیروهای پارس جنوبی که در این شهرستان زندگی می کنند به عنوان مهمان،از همه نوع خدماتی بهره می برند،پس غیر بومی بون معنا ومفهومی پیدا نمی کند.

 

فرماندار پارسیان ادامه داد:پارسیان سالیان سال متأثر از آلایندگی های پارس جنوبی می باشد و انتظار می رود کارگران ونیروهای پارسیانی مجدد به کارگیری شوند وبه فعالیت خود ادامه دهندو ظرفیتی که به عنوان پروژه ملی در عسلویه واقع شده از تمامی جوانان منطقه استفاده شود.