موضع گیری مجلس در مقابل گستاخی غربی ها / دولت در توافقنامه ژنو جایی برای چانه زنی باقی نگذاشته است

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس عنوان کرد:

موضع گیری مجلس در مقابل گستاخی غربی ها / دولت در توافقنامه ژنو جایی برای چانه زنی باقی نگذاشته است

موضع گیری مجلس در مقابل گستاخی غربی ها / دولت در توافقنامه ژنو جایی برای چانه زنی باقی نگذاشته است

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: غربی ها زمانی با ما توافق خواهند کرد که جمهوری اسلامی به اوضاع قبل از انقلاب برگردد. یعنی زمانی که ما اسرائیل را به رسمیت شناخته و ارتباطمان را با حزب الله و جبهه مقاومت قطع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان به نقل از دانا، روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیش نویس قطعنامه صادر شده توسط کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در گفتگو با صبح قزوین اظهار کرد: ما در چندین مورد استکبار جهانی را مورد آزمایش قرار دادیم که متاسفانه گاهی مسئولین و مقامات کشوری و دولتی ما علی رغم تجارب فراوان در این زمینه، برای اینکه بتوانند در رقابت های داخلی بر رقبای جریان فکری خود مسلط شوند  به بعضی از این توافقات ذلت بار تن داده اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه نشان داده وقتی استکبار علیه ما قدمی بر می دارد اگر محکم و با قدرت ایستادگی  کنیم، عقب نشینی می کند در غیر اینصورت اگر از خود ضعف نشان دهیم؛ عزت و کرامت ملی را کم رنگ کرده و گستاخی و تخاصم دشمن را به دنبال دارد. آن ها با ابهامات فراوان در توافقنامه ژنو، سعی دارند تا حقوق بشر، توان نظامی، موشک های بالستیک و حمایت از روسیه و حزب الله ما را بهانه قرار داده تا مجددا بتوانند از ظرفیت و حربه تحریم بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مسئولین ما باید بدانند در دوستی با آمریکا و اسرائیل چیزی عاید ما نخواهد شد. حفظ عزت و کرامت ملی جزو اصول اساسی سیاست خارجی ما است و با هر گونه حرکتی که موجب زیر سوال رفتن اقتدار کشور و عزت ملی شود مخالف هستیم. قطعا مجلس نیز در این رابطه موضع گیری خواهد کرد.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: توافق باید حاوی دستاوردهای مهمی باشد و مسئولین ما نباید در مقابل عمل نکردن آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود، این همه انفعال از خود نشان دهند. دولت ما به زعم احساس مسئولیت در مقابل مردم نباید به هر قیمتی با آن ها به توافق برسد.
وی بیان کرد: کشور ما در دانش هسته ای صاحب قدرت، اختیار، عزت و کرامت فراوانی شده که بهای آن از دست دادن بزرگترین شخصیت های علمی و دانشمندان هسته ای خود بوده است ولی متاسفانه دولت تمام مطالبات آن ها را قبول کرده و جایی برای چانه زنی نگذاشته است، همچنین با واگذاری غنی سازی ۲۰ درصد و راکتور آب سنگین اراک و … در مقابل آمریکا تسلیم شد که در اصل این توافقنامه نتیجه ای نداشته است.

این مسئول در خصوص افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران گفت: اگر حسن نیت آن ها به واقع برای تبادل افکار، اخبار، توافق نامه ها و معاهدات است می توانند از طریق سفارت خانه های خود اقدام کنند. اگر ما به دنبال این هستیم که با افتتاح این دفتر روابطمان را تقویت کنیم، این دیدگاه کاملا اشتباه است.
وی در پایان در رابطه با کسانی که لایحه قصاص و اعدام را زیر سوال بردند خاطرنشان کرد: کسی نمی تواند مسائل حقوقی مبتنی بر مبانی دین مبین اسلام را محکوم کند، این خود دخالت در امور کشور ما محسوب می شود. دولتمردان کشورمان نباید اجازه ورود چنین بحث هایی را بدهند. اگر آن ها صداقت دارند؛ می توانند این بحث ها را در عربستان سعودی که در کوچکترین مسائلی حکم اعدام را اجرا می کند مطرح کنند.