میهمانان نوروزی فریب سودجویان را نخورند

میهمانان نوروزی فریب سودجویان را نخورند

 

 

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مسافران دریایی خواست تا در هنگام اعلام ممنوعیت تردد از طریق بنادر مجاز، صبوری پیشه کرده و تا زمان مساعد شدن هوا برای انجام سفر دریایی به هیچ وجه فریب سودجویان را نخورند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، مهدی نوفرستی با بیان اینکه 90 فروند شناور مجاز و استاندارد در هرمزگان حمل و نقل ایمن مسافران دریایی را از طریق 9 بندر مجاز به مقصد جزایر زیبای خلیج فارس انجام می دهند، اظهار کرد: گاها مشاهده شده که برخی از میهمانان نوروزی با افتادن در دام سودجویان، جان خود را به خطر می اندازند.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط نامساعد جوی که امکان تردد شناورهای سبک از طریق بنادر مسافری محدود یا ممنوع اعلام شده و بنادر مسافری به صورت موقت تعطیل می شوند، متأسفانه برخی افراد سودجو در محل سردرب ورودی این بنادر- به ویژه بندری شهید حقانی در بندرعباس و بندر شهید ذاکری در بندر قشم- پرسه زده و دست به فریب افرادی می زنند که آگاهی چندانی از سفرهای دریایی ندارند.

جانشین رییس کمیته سفرهای دریایی هرمزگان گفت: طبق بازرسی های کارشناسی صورت گرفته در نیمه دوم سال 92، تمامی شناورهای مجاز مسافری از سوی سازمان بنادر مجوز تردد دریافت کرده اند. بر همین اساس، هر شناوری از شرایط لازم برای حمل مسافر برخوردار بوده در مسیرهای دریایی بین بنادر به کار گماشته شده است.

نوفرستی همچنین با اشاره به شروع موج جدید سفرهای نوروزی در اواسط هفته جاری  و احتمال نامساعد شدن شرایط جوی طی این روزها، بیان کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش ظرفیت های مسافری در بنادر هرمزگان کمبود چندانی در بحث جابجایی میهمانان نوروزی حتی در زمان اوج سفرها- سوم تا ششم فروردین ماه- احساس نشد اما در برخی اوقات که ممکن است برای ساعاتی موقتاً تردد شناورها در بنادر مسافری ممنوع اعلام شود و ازدحام جمعیت شکل بگیرد، برخی سودجویان برای فریب مردم دام پهن می کند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: تردد “قایق های تشتی” که غالباً مخصوص امور صیادی بوده و غیرثبتی هستند، متأسفانه در مسیرهای طولانی بین جزیره قشم و بندرعباس مشاهده شده است و لازم است در این رابطه برخورد جدی صورت گیرد.

به گفته وی، قایق های تفریحی ثبت شده، مجاز به دریانوردی تا فاصله دومایلی از سواحل مجاز، آنهم در روشنایی و شرایط جوی مناسب می باشند. همچنین تمامی سرنشینان و خدمه این شناورها در هنگام تردد دریایی می بایست جلیقه نجات استاندارد بر تن داشته باشند.

نوفرستی از مردم خواست برای کسب اطلاعات دریایی ایام نوروز با دو شماره 2122500 و 2122501 (0761) تماس حاصل نمایند؛ این شماره ها، اطلاع رسانی 24 ساعته به مسافران دریایی را برعهده دارند و در خصوص بروز هرگونه اضطرار و فقط برای سوانح دریایی با شماره 1550 تماس بگیرند و در موارد دیگر، آن را مشغول نکنند.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ سامانه پیامکی300076373000 در بحث ارایه اطلاعات هواشناسی آماده اطلاع رسانی به مسافران دریایی می باشد.

منبع هرمز