نتانیاهو: نگران توافق بد غرب با ایرانیم/ رایس: دیپلماسی بهترین گزینه است

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه دیدارهای خود با مقامات رژیم صهیونیستی با نخست وزیر این رژیم نیز به گفتگو پرداخت و نتانیاهو در این ملاقات اعلام کرد که نگران توافق بد غرب با ایران است.

به گزارش خبرنگارپارسیان به نقل از هاارتض، “بنیامین نتانیاهو” بعد از دیدار با “سوزان رایس” مشاور امنیت ملی آمریکا در بیت المقدس اعلام کرد نگران توافق بد با ایران در خصوص برنامه هسته‌ ای این کشور است.

اما مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده که دولت آمریکا معتقد است دیپلماسی بهترین راه برای “متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران است”.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی جزئیات اظهارات نتانیاهو به رایس را منتشر نکرد اما یک ساعت بعد از این نشست، نقل‌ قول هایی را از اظهارات نتانیاهو در جریان دیدار با اعضای دوستان اسرائیل-امریکا منتشر کرد مبنی بر آنکه اسرائیل نگران “توافق بد” با ایران است.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست‌ وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو بر موضع قبلی خود مبنی بر اینکه ایران نباید اجازه تولید سلاح اتمی داشته باشد، تأکید کرده است.

به گفته نتانیاهو یک توافق بد به ایران اجازه می دهد که چنین قابلیتی را حفظ کند. بهتر است که هیچ توافقی حاصل نشود تا اینکه بخواهد یک توافق بد حاصل شود.

رایس در اولین سفر خود به سرزمین های اشغالی از زمانیکه بعنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب شده است، به مدت دو ساعت با نتانیاهو در بیت المقدس دیدار کرد و سپس یک ساعت نیز با شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی دیدار داشت.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که مسئله مذاکرات هسته‌ ای با ایران از جمله سرفصل های اصلی در سفر رایس است. این سفر در حالی صورت گرفته است که ایران و گروه 1+5 هفته آینده دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را با هدف دستیابی به توافق جامع، آغاز می کنند.

روزنامه جروزالیم پست، در گزارشی هدف سفر رایس را کاهش نگرانی های اسرائیل در مورد توافق احتمالی خواند.

اما در مورد دیدارهای رایس با مقامات رژیم صهیونیستی، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رایس در این دیدارها بر ضرورت حیاتی پیگیری یک راهکار جامع که جامعه بین الملل را نسبت به ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مطمئن سازد، تأکید کرد.

در ادامه این این بیانیه آمده است : مشاور امنیت ملی آمریکا در این دیدارها تصریح کرد که ایالات متحده به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نمی‌دهد و اینکه دیپلماسی بهترین راه برای رفع مسالمت‌ آمیز نگرانی های جامعه بین الملل است. خانم رایس به نخست‌ وزیر نتانیاهو گفت که ایالات متحده همزمان با ادامه مذاکرات با 1+5 و اتحادیه اروپا به رایزنی های فشرده با اسرائیل ادامه می دهد.