نخستین سمینار مدیران دریایی کشور در هرمزگان پایان یافت

به گزارش پایگاه خبری پارسیان، سمینار مدیران ارشد حوزه دریایی کشور با شعار محوری ‘اقتدار دریایی ایران در آبهای تحت حاکمیت از خزر تا اروند و ابوموسی تا مکران از طریق اجرای موثر مقررات ملی و بین المللی’ پس از دو روز بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان در قالب کارگروه های تخصصی و همچنین بهره گیری آنان از رهنمودهای معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در راستای افزایش اقتدار دریایی کشور در آب های تحت حاکمیت، با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

بیش از100 نفر از مسوولان ستادی سازمان بنادر، مدیران کل و معاونین امور دریایی ادارات بنادر و دریانوردی هفت استان ساحلی شامل هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، مازندران و گلستان به همراه کارشناسان و متخصصان این صنعت، در جزیره قشم، راهکارهای عملی برای رفع چالش های صنعت دریانوردی را بررسی کردند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در این سمینار تاکید کرد: اعمال حاکمیت دریایی توأم با اقتدار و سیاستگذاری مناسب وظیفه مهم سازمان بنادر و دریانوردی است.

‘محمد سعیدنژاد’ حضور هرچه بیشتر این سازمان در تنظیم و تهیه قوانین و مقررات بین المللی دریایی را خواستار شد و گفت: قوانین و مقررات دریایی سازمان جهانی دریانوردی باید به صورت کامل توسط این سازمان در بخش حمل و نقل دریایی اعمال شود.

هرمزگان با برخورداری از 71 بندر بزرگ و کوچک و همچنین دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی (با احتساب جزایر) مهم ترین استان دریایی کشور قلمداد می شود.