نخستین مانع با حسین بودن هوای نفس است

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در آیین عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در مسجد خاتم الانبیا (ع) کیش در سخنانی با تسلیت شهادت امام حسین و 72 تن از یاران با وفایش آن حضرت را چراغ هدایت و کشتی نجات دانست و افزود : انسان برای طی مسیر هم به چراغ نیاز دارد و هم به کشتی نجات که اگر بدان ها متوسل شود به طور یقین نجات پیدا خواهد کرد .

وی در مورد فضیلت گریه اظهار داشت : در حدیثی آمده است کسی که گریه کند و حتی حالت گریه بگیرد و دیگران را نیز بگریاند فضا را فضای بهشتی می کند.

آیت الله نعیم ابادی در ادامه به برخی موانع با حسین بودن اشاره کرد و افزود : نخستین مانع با حسین بودن هوای نفس است که بین ما و خداوند یک قدم بیشتر نیست نباید اجازه دهیم هوای نفسانی در زندگی حاکم شود در این راستا باید ابراهیم گونه تبر بردشته و بت های درون خود را بشکنیم تا آزاد و حسینی شویم .

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با یاد آوری اینکه برخی با یا حسین گفتن ما مخالفند و این افراد کسانی هستند که منافع سیاسی انها به خطر افتاده و یا بستر های لازم برای تسلط فرهنگ منحط آنها از بین رفته است و همچنین مخالفت غربی ها با جلسات عزاداری و به سخره گرفتن آن به همین سبب است و آنها تلاش دارند هر روز این پایگاه اجتماعی قوی را ضعیف کرده و مردم را از رفتن به این فضاها بازدارند.

امام جمعه بندرعباس افزود : برای حسینی شدن باید هم یا حسین بود و هم با حسین که هر دو مکمل یکدگیر هستند.

وی یکی از اصول فرهنگ غرب را فردیت و جدا سازی انسان ها از یکدیگر عنوان کرد و افزود :محقق امریکایی می گوید زن در غرب تنها است اما باید گفت مردان و انسانها در غرب تنها هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به مخالفت وهابیت با ارزش های اسلامی و در راس آن داعش اشاره کرد و گفت :داعشیان همان وهابیان هستند اما آل سعود به دلیل وحشی گری این گروه تلاش دارد تا بگوید این گروه تندرو به آنها تعلق ندارد در حالی که آنها همان وهابیان هستند.

وی با بیان اینکه وهابیان تندرو مسلمان کشی را فتوا داده اند اظهار داشت : یکی از وهابیون به نام بنواز در فتوایی اعلام کرده اگر کسی قبول نداشته باشد که بعد از مرگ خدا دیده می شود کافر است . همچنین در کتاب خود نوشته است کسانی که به زیارت اهل بیت (ع)و اولیای خدا بروند با آنها صحبت کنید اگر منصرف نشدند واجب است که آنها را بکشید.

آیت الله نعیم آبادی به استکبار جهانی و آمریکا در راس گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت : این افراد برای رسیدن به اهداف خود از جریان های خشن استفاده می کنند.

مراسم عزاداری سالار شهیدان شب گذشته با حضور جمعی از مسوولان و مدیران و مردم عزادار در مسجد خاتم الانبیا(ع) برگزار شد .

43 هیات عزاداری و مساجد و حسیینه های کیش در طول ایام محرم میزبان عزاداران حسینی هستند.