نخستین یادواره شهدای هنرمند هرمزگان/ حجت الاسلام نادم: ایمان و تقوا بالاترین هنر شهدای دفاع مقدس بود

 

نخستین یادواره شهدای هنرمند هرمزگان/

معاون پژوهش مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: ایمان (باور به خدا محوری) و تقوا(رعایت حدود الهی) بالاترین هنر شهدای هشت دفاع مقدس بود. به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، حجت الاسلام محمدباقر نادم پنج شنبه شب در نخستین یادواره شهدای هنرمند هرمزگان اظهار کرد:‌ یادواره ها بهانه ای است برای اینکه یادآوری کنیم شهدا چون ایمان […]

معاون پژوهش مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: ایمان (باور به خدا محوری) و تقوا(رعایت حدود الهی) بالاترین هنر شهدای هشت دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان ، حجت الاسلام محمدباقر نادم پنج شنبه شب در نخستین یادواره شهدای هنرمند هرمزگان اظهار کرد:‌ یادواره ها بهانه ای است برای اینکه یادآوری کنیم شهدا چون ایمان (باور به خدا محوری) و تقوا(رعایت حدود الهی) داشتندٰ هنرمند واقعی هستند.

وی در ادامه بیان کرد:‌ امروز خیلی ها پول های هنگفت خرج می کنند تا معروف شوند  امروز دشمن در اجلاس ژنو به دنبال این است که انرِی هسته ای را از ایران بگیرد درحالی این دشمن احمق ما نمی داند که بمب های هسته ای ما شهدا هستند که عالم را دگرگون کرده اند.

حجت الاسلام نادم گفت:‌ جایگاه شهید انقدر ارزشمند است که در هشت سال دفاع مقدس این شهدای بسیجی کارنامه اعمالشان را ابتدا سفید و پاک کردند و بعد آماده شهادت شدند، هنر شهدای ما این بود که نحوه شهادت را قبل از شهادت به خانواده اش می گفت و خانواده هایشان بعد از شهادت شان این را درک می کردند.

مشاور فرهنگی فرماندار قم تأکید کرد: تفکر بسیجی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با فرمول دین‌داری،‌ یعنی حرکت در صراط مستقیم،‌ محاسبه نفس، عمل صالح، ‌حضور به‌موقع در میدان، اخلاص و تقوای الهی شجره طیبه‌ای را شکل داد که شهدا میوه های آن بودند.

خاطرنشان می شود، در این یادواره که از کتاب وقتی ابرها می نویسند به قلم سمیه باستین رونمایی شد، از خانواده 10 شهید هنرمند استان هرمزگان نیز تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است، شهیدان یعقوب دبیری نژاد، یوسف دقت،محمد دهقانی،حسین الله پرست،کریم داد ماهیگیرٰ عابس رنجبر اسماعیل عبدالصمدی،حسن زاکریو ابوذر عبدالله پور از شهدای هنرمندی هستند که از خانواده های آنها تجلیل شد.

نخستین یادواره شهدای هنرمند استان هرمزگان با حضور خانواده های آنها پنج شنبه شب در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد.

منبع هرمز