نشست رفع مشکلات کم آبی مجتمع ساحلی پارسیان/ فرسودگی شبکه از عوامل مهم هدر رفت آب است

نشست رفع مشکلات کم آبی مجتمع ساحلی پارسیان در ناحیه مقاومت سپاه برگزار شد.


به‌گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ جلسه شوراهای اسلامی و فرماندهان پایگاههای بسیج روستاهای ساحلی با فرمانده سپاه پارسیان و رئیس آب و فاضلاب در راستای رفع مشکلات کم آبی این روستاها برگزار شد.

 

سرهنگ رنجبری، فرمانده سپاه پارسیان با بیان اینکه مردم ما لایق بهترین ها هستند، گفت: برای کمک به مردم، سپاه و بسیج از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و در کنار مردم هستند.

 

وی، با اشاره رفع مشکل شهرک شهید سلیمانی و ۸ روستای دیگر با همکاری اداره آب و فاضلاب، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که نی تواند مشکلات را رفع نماید وجود می ریم جهادی است که می تواند دغدغه و نگرانی مردم را رفع نماید،  وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است، وظیفه ما صرف امنیتی نیست.

 

سرهنگ رنجبری افزود: در هر نقطه ای از شهرستان مشکلاتی اگر وجود داشت به مجموعه سپاه اطلاع دهید تا در جهت رفع آن مشکل گام برداریم.

 

فرمانده سپاه پارسیان، ادامه داد: در یک استانی قرار داریم که در پهنای جغرافیایی آن هم مرز با دریا و آب هستیم اما به علت تحریم ها و مشکلات اقتصادی نتوانسته ایم از این نعمت برخوردار شویم.

 

در ادامه قاسمپور، رئیس اداره آب و فاضلاب پارسیان، گقت: مجتمع ساحلی شامل روستاهای بستانو، شیوء، زیارت، مغدان و اسکله جواد الائمه می باشد که محل تامین آب آن یک حلقه چاه است که از پارسیان تامین می شود و تا روستای مغدان ۳۰ کیلومتر است.

 

وی افزود: هر ثانیه ۲۳ لیتر آب تولید می شود و هر نفر ۱۸۷ لیتر در روز الگوی مصرف دارد و با توجه به اینکه ۵۴۰۰ نفر در این روستاهای ساحلی زندگی می کنند باید طوری مصرف کنیم تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

 

رئیس آب و فاضلاب پارسیان ، یکی از دلایل مهم هدر رفت آب در این خط را فرسودگی شبکه دانست و افزود: شبکه از محل چاه تا مخزن در فاز نخست، مخزن تا روستای بستانو در فاز دوم و از روستای بستانو تا روستای زیارت در فاز سوم نوسازی شده است.

 

قاسمپور، با بیان اینکه نوسازی شبکه از روستای زیارت تا روستای مغدان نیاز به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: نوسازی شبکه فرسوده این مسیر به مناقصه رفته و به زودی پیمانکار آن نیز مشخص می شود.