نشست هنرمندان شهرستان با فرمانده سپاه پارسیان/ مسئولین به جای اهدای ظرف و ظروف کتاب تاریخی هدیه دهند

نشست فرمانده سپاه پارسیان با هنرمندان و رئیس اداره ارشاد پارسیان برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر؛ نشست هنرمندان و رئیس اداره شهرستان پارسیان با فرمانده سپاه پارسیان برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیبانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در جنگ نرم هنر را تمام عیار وارد صحنه کنید، گفت: این کلام زیبا بیانگر اهمیت و نفوذ هنر در برخورد با جنگ نرم دشمن است، دشمن با هشت سال جنگ نتوانست اراده مردم را شکست دهد اما امروز به جنگ نرم سعی بر مقابله با انقلاب اسلامی پرداخته و ما به عنوان هنرمند می توانیم به مقابله با دشمن بپردازیم.

 

وی، با انتقاد از برخی هنرمندان خود فروخته، اظهار ‌کرد: زمانی که مردم خط دادند و گفتند که فشار حداکثری می تواند مردم را غلبه کند و هنرمندانی نیز با هنر خود بر شدت این فشار افزودند، متاسفانه نتیجه آن، امروز همین مردم را دچار فشارهای اقتصادی کرده است.

 

حجت الاسلام شیبانی، با اشاره به اینکه هنرمندان پارسیان در مراحل استانی و کشوری مقام هایی را برای شهرستان به ارمغان آورده اند، تصریح کرد: این عزیزان می توانند جهت دهی و اثرگذاری خوبی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان داشته باشند.

 

نصرالله کریمی، از گروه انجمن مولفین شهرستان پارسیان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۷ تالیف که ۶ تالیف آن خطه جنوب را در برمی گیرد، گفت: ۳۲ مولف با ۵۵ تالیف در شهرستان هستند ولی آیا مسئولین ما که در راستای فرهنگ کار می کنند این مولفان را می شناسند.

 

وی، با اشاره به اینکه هنرمندان هر شهر سفیران فرهنگی آن شهر هستند، تاکید کرد: شهر باید به هنر و هنرمندان خود ببالد و اگر می خواهیم شهری زیبا داشته باشیم باید با دیدی زیبا و هنرمندانه به هنرمندان نگاه کنیم.

 

کریمی، با پیشنهاد به برخی ادارات که چگونه می توانند به هنرمندان کمک کنند، خاطرنشان کرد: در مراسمات خود به جای اهدای استکان و ظرف و ظروف به برگزیدگان خود، بهتر است چند جلد کتاب تاریخی شهر را هدیه کنند.

 

سرگرد رنجبری، فرمانده سپاه پارسیان نیز در این نشست، با تبریک هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس پر از حوادث گوناگون و سلحشوری ها بود و این را می توانیم به زبان هنر بیاوریم، اظهار‌کرد: فرهنگ و آرمان های هشت سال دفاع مقدس و یاد و نام شهدا باید در جامعه زنده بماند و به نسل جوان منتقل شود.

 

فرمانده سپاه پارسیان، با اشاره به اینکه در قرارگاه تحول محلات، برای هر محله باید یک گروه هنری داشته باشیم، عنوان کرد: این را باید نهادینه کنیم و هنرمندان ما باید این هنر را بیشتر ترویج کنند، زیرا که محلات پر از استعداد هستند.

 

سرگرد رنجبری، با بیان اینکه نباید گروههای سرود را فراموش کنیم، تاکید کرد: هنرمندان می توانند با تولید آثار ارزشی و انقلابی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان حوادث دوران هشت سال دفاع مقدس اثرگذار باشند

.

وی، با اشاره به اهمیت کادر سازی در همه حوزه ها، گفت: امروز نوجوان بسیجی (یاسین توکلی) از خمپاره ۶۰ چه می داند، از هور العظیم و عملیات والفجر چه می داند که این قدر زیبا شعر می سراید و این یعنی کادر سازی و باید بر تقویت آن کوشید.