نفس‌های پارک دولت در پارسیان به شماره افتاده: اقدام قابل تأمل فعالان محیط زیست در سایه سکوت معنی‌دار مسئولین/ آیا در شرایط کنونی ایجاد پارک بانوان توجیه دارد؟! +تصاویر

جمعی از جوانان شهرستان پارسیان و محله احشام با تجمع در پارک دولت و آبیاری درختان با قمقمه‌های آب معدنی بی توجهی مسئولان را به درختان پارک دولت به چالش کشیدند.

_J8A7265

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر، جمعی از جوانان شهرستان پارسیان و محله احشام نسبت به بی توجهی مسئولین به پارک دولت اعتراض کردند و با تجمع در این پارک و فراخوان به فعالان محیط زیست از آنان خواستند هر شهروند یک قمقمه آبمعدنی را با خود بیاورد.

این زیبنده شهرستان نیست که پارک دولت با هزینه سرسام آور ایجاد، بخشی از زیرساخت‌های آن آماده اما به صورت نیمه کاره رها شود تا درختانی که بعضاً رشد قابل توجهی داشته اند جلوی دیدگان مردم و دلسوزان محیط زیست خشک شوند.

این فراخوان فراخوانی برای بیدار کردن وجدان خفته کسانی است که در ایجاد پارک و در ادامه رها کردن آن نقش داشته‌اند و مسئولینی که تا کنون نتوانسته‌اند به افکار عمومی شهرستان پاسخ در خور شأن بدهند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پارک دولت با هزینه اهدایی وزارت نفت در پارسیان ایجاد شده است و به منابع طبیعی واگذار شده تا این اداره پارک مذکور را به بخش خصوصی واگذار کند اما بخش خصوصی این پارک را به حال خود رها کرده تا به این روز افتاده است.

پارک دولت با گستردگی فراوان و ایجاد زیرساخت‌ها در حالی حال و روز خوبی ندارد که دولت دهم اعتباراتی برای ایجاد سه پارک دیگر در شهرستان تأمین کرده و باید در آینده دید آیا سرگذشت پارک بانوان به پارک دولت گره خواهد خورد یا نه؟

مسئولین شهرستان باید برای احیاء و نگهداری این پارک فکری اساسی کنند تا تفرجگاه طبیعی خوبی که در نقطه شمالی شهر ایجاد شده است بتواند به مردم خدمات بدهد.

 

در  ادامه بخشی از تصاویر فعالیت زیست محیطی دوستداران طبیعت به روایت عکس نوجوان آقای ماجدی تقدیم میشود .

 

 

 

_J8A7262 _J8A7264 _J8A7265

IMG_4144 IMG_4147 IMG_4149 IMG_4152 IMG_4156 IMG_4160 IMG_4161