نماينده غرب هرمزگان: عدم پرداخت عوارض ِآلایندگی پارس جنوبی به شهرستان پارسیان خلاف قانون است

مهندس احمد جباری در محل وزارت اقتصاد با دکتر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

 

 

به گزارش پايگاه خبري پارسيان خبر؛ نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورایاسلامی در این نشست خطاب به دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: اگرقانون گذاری و سیاستگذاری در مناطق آزاد و سرزمینی یکسان باشدموجب بی رونقی در کسب و کار و فرار سرمایه از مناطق آزاد می شود.

 

وی افزود:شرکت ها و صنایع مستقر در استان باید به سمتی حرکت کنندکه خریدها و معاملات و همچنین پرداخت مالیات و عوارضهای خود رادر استان انجام دهند.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: شما به عنوانهمکار دیروز ما در مجلس شورای اسلامی و دوست و همراه امروزما دروزارت اقتصاد که سابقه نمایندگی مردم را دارید با دغدغه نمایندگان آشناهستید و آن را درک میکنید.

احمد جباری ابراز داشت: با وجود این حجم‌ از صنایع بزرگ و کوچک درسطح استان هرمزگان، مردم و جوانان نباید دغدغه شغل ومسائلاقتصادی و معیشتی داشته باشند، لذا در این راستا شرکت ها و صنایعمستقر در استان باید به سمتی حرکت کنند که خریدهاو معاملات وهمچنین پرداخت مالیات و عوارض های خود را در استان انجام دهند تامردم استان اثرات مثبت حضور این صنایع را درزندگی خود حس کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه بااشاره به لزوم تمکین همه نهادها و ارگان ها به قانون گفت: شهرستانپارسیان چسبیده به منطقه ویژه پارس جنوبی و در مجاورت عسلویه قراردارد و طبق قانون باید عوارض ِآلایندگی این منطقه بهاین شهرستانپرداخت شود و آثار آن در زندگی مردم و وضعیت منطقه نمود پیدا کند،اما هنوز هیچ پرداختی صورت نپذیرفته است و ایندقیقا خلاف قانوناست.

جباری در ادامه در ارتباط با بخشش جرایم دیرکرد تسهیلات کمتر از ۱۰۰میلیون تومان اعطا شده به متقاضیان حوزه های مختلف گفت: طبققانون جرائم دیرکرد برخی از تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان از سویدولت بخشیده شده است اما بانک‌ها از این موضوع تبعیتنمی‌کنند و آنرا اجرا نمیکنند که باید تسریع در این موضوع در دستور کار قرار گیرد وهمچنین در خصوص اعطای تسهیلات به طرحهای مختلف از خود طرحبه عنوان ضمانت پرداخت تسهیلات استفاده کرد تا به تولید و اشتغالجوانان کمک شود.

نماینده مردم شریف بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه ملت دراین نشست یادآور گردید که انتظار مردم در استان و مناطق آزاداین استکه در انتصاب مدیران مناطق آزاد و اعضای هیئت مدیره حساسیتبه‌خرج داده شود و از نیروهایی استفاده شود که نسبت بهاستان و منطقهشناخت دارند.

احمد جباری در پایان این نشست گفت: باید تلاش کنیم تا از کسب و کارمردم و سرمایه گذاران در مناطق آزاد حمایت کنیم و شرایطمتفاوتی درکسب و کار با قوانین سرزمینی ایجاد شود ، زیرا اگر قانون گذاری وسیاست گذاری در مناطق آزاد و سرزمینی یکسانباشد موجب بی رونقیدر کسب و کار و فرار سرمایه از مناطق آزاد می شود.