نماینده بندرعباس مطرح كرد: پیشنهاد تاسیس سازمان توسعه دریایی به مجلس

 

نماینده بندرعباس در گفتگو با “هرمز” مطرح كرد:

برای اولین بار و به منظور انسجام بخشیدن به فعالیت های دریایی، تاسیس سازمان توسعه دریایی از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شد که در فراکسیون دریایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس فراکسیون دریایی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری پارسیان، […]

arami m 300x235 پیشنهاد تاسیس سازمان توسعه دریایی به مجلس

برای اولین بار و به منظور انسجام بخشیدن به فعالیت های دریایی، تاسیس سازمان توسعه دریایی از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شد که در فراکسیون دریایی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس فراکسیون دریایی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری پارسیان، ضمن بیان این مطلب یادآور شد: طی جلسه ای با دفتر فن آوری های نوین ریاست جمهوری و آشنایی با دیدگاه های آنان پیرامون بخش دریا، پیشنهادات مختلفی از جمله تاسیس سازمان توسعه دریایی به منظور انسجام بخشیدن به فعالیت های دریایی و صنایع دریایی از سوی این دفتر مطرح شد.
منصور آرامی در ادامه با بیان اینکه هدف از تاسیس سازمان توسعه دریایی انجام فعالیت های مطالعاتی، برنامه ریزی و سیاست گذاری است، افزود: پس از ارزیابی و انجام مطالعات اولیه، فراکسیون دریایی در خصوص این موضوع با نظرخواهی از مرکز پژوهش های مجلس اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول مساعد دولت در خصوص توجه به بخش دریایی کشور خاطرنشان ساخت: هنوز از سوی دولت سیاست گذاری و برنامه ریزی کلی در این خصوص انجام نشده است و به نظر می رسد باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود ضمن اینکه دولت باید به موضوع دریا و استفاده از ظرفیت های دریا بیش از پیش توجه کند.
آرامی با اشاره به استفاده ناچیزاز پتانسیل موجود در بخش سفرهای دریایی تصریح کرد: جهت انجام سفرهای دریایی تنها از ظرفیت های دو جزیره کیش و قشم استفاده می شود در حالیکه سواحل و جزایر بسیاری در شمال و جنوب کشور وجود دارد که بهره برداری اندکی از آنها به عمل می آید.
وی با اشاره به حضور اندک گردشگران در جزیره ابوموسی گفت: اگر جزیره ابوموسی قطب گردشگری اعلام شده است باید سیاستگذاری های موجود نیز تغییر کند.
نائب رییس فراکسیون دریایی مجلس همچنین با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص خارج شدن احداث پل خلیج فارس از دستور کار دولت گفت: دولت ، منطقه آزاد قشم و وزارت راه و شهر سازی باید جهت اتمام این پروژه تلاش کنند.
وی گفت: با احداث این پل، گردشگران بیشتری می توانند از جزیره قشم و سواحل و مناظر دیدنی آن به راحتی استفاده کنند.
آرامی در خصوص چگونگی تحقق شعار سال 93 در بخش دریایی افزود: توجه به دریا و افزایش سهم آن در اقتصاد، کمک موثری به تحقق شعار امسال می کند علاوه بر این استفاده از ظرفیت های دریا نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی و در بطن آن نیاز به انسجام، برنامه ریزی، یکپارچه سازی و سیاستگذاری کلان دارد.
وی تصریح کرد: حوزه دریا هم باید مانند سایر حوزه های اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه خلاء عزم ملی و مدیریت جهادی در این حوزه بیشتر احساس می شود.

منبع هرمز