نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان آغاز به کار کرد

 

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان با برگزاری آئین افتتاحیه درمحل فرهنگسرای طوبی بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، دراین آئین که شنبه شب با حضور علی علامه زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرماندار بندرعباس و جمعی […]

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان با برگزاری آئین افتتاحیه درمحل فرهنگسرای طوبی بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری  پارسیان، دراین آئین که شنبه شب با حضور علی علامه زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرماندار بندرعباس و جمعی ازمسئولان استانی و هنر دوستان همراه بود ،حجت الاسلام حسین مرشدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت را نقطه عطفی در توسعه فعالیت های فرهنگی هنری برشمرد که جایگاه خود را دربین هنرمندان سراسر کشور به خوبی پیدا کرده است.

در ادامه معاون استاندارهرمزگان نیز با حمایت از روند فعالیت های فرهنگی هنری استان، از رویکرد پویا و بالنده در عرصه فرهنگ و هنر استان که به گفته وی جشنواره ملی فیلم وعکس اردیبهشت از مصادیق بارز آن است تقدیرکرد.

علی علامه زاده در ادامه افزود: باید از اهتمام همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره که موجب اعتلای نام هرمزگان شده تقدیرشود که علی رغم همه تنگناها به خوبی از عهده میزبانی این رخداد ملی بربیایند.

در ادامه حسام الدین انصاریان و مهرداد امیرزاده دبیران فیلم و عکس جشنواره در سخنانی کوتاه همت همه کسانی را که در برگزاری این جشنواره همدل و همراه عوامل برگزارکنده بودند ستودند و اظهار امیدواری کردند جشنواره در مدت برگزاری بتواند رضایت خاطرعلاقه مندان به فرهنگ و هنر رابه دنبال داشته باشد.

اجرای گرو موسیقی ماراک با هنرمندی محسن آزادبخش از دیگربرنامه ای آیین افتتاحی بود.همچنین در ادامه این آیین مسوولان یادشده با حضور در نگارخانه مرحوم گرمساری از آثار برگزیده بخش عکس بازدید کردند.

در نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان 83 فیلم کوتاه از بین 785 فیلم رسیده به دبیرخانه، در چهار بخش مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی برای نمایش در نهمین جشنواره ملی اردی‌بهشت هرمزگان انتخاب شد.

همچنین 62 اثر از میان 605 فیلم‌نامه رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردی‌بهشت هرمزگان به بخش مسابقه‌ی فیلم‌نامه راه یافتند و پس از اتمام جلسات هیات انتخاب، از میان آثار رسیده 50 اثر در بخش ارژینال و 12 اثر در بخش اقتباسی به مرحله داوری راه یافتند.

هیات داوران بخش عکس جشنواره، پس از بازبینی 13014 عکس از 1304 عکاس از سراسر کشور، در مجموع 51 اثر از 48 عکاس شامل 34 تک عکس و 17 مجموعه عکس را جهت شرکت در مسابقه انتخاب کردند.

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردی‌بهشت هرمزگان از 27 تا 30 اردی‌بهشت ماه در فرهنگ‌سرای بندرعباس برگزار می‌شود و اسامی برگزیدگان روز 31 اردی‌بهشت در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

منبع هرمز