نکونام جزء پنج کاپیتان برتر جام ملت‌های آسیا

به گزارش پایگاه خبری پارسیان جام ملت‌های آسیا تقریبا دو ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران باید در گروه C برابر بحرین، قطر و امارات به میدان برود.

ایران نزدیک به ۴۰ سال است که نتوانسته در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد. با این حال شاگردان کی‌روش امیدوار هستند تا بتوانند نمایش خوبشان را در جام جهانی در استرالیا نیز تکرار کنند تا ایران بتواند پس از مدت ها به این افتخار بزرگ دست یابد. سایت AFC در گزارشی پنج کاپیتان برتر جام ملت‌های آسیا را معرفی کرد که جواد نکونام ، کاپیتان ایران یکی از این بازیکنان است.

** پنج برتر کاپیتان آسیا

– جواد نکونام ( ایران)

– میل جدیناک (استرالیا)

– ژنگ ژی (چین)

– سرور جباروف (ازبکستان)

– یونس محمود (عراق)

** جواد نکونام

جواد نکونام پس از این که سال ۲۰۰۰ اولین بازی ملی‌اش را برای ایران انجام داد به بازیکن مهمی تبدیل شد. کمتر بازیکنی بوده که طی این سال‌ها مثل نکونام برای ایران مهم بوده باشد. او فوتبالش را از پاس تهران شروع کرد و پس از چند سال بازی در امارات به عنوان اولین بازیکن ایرانی به لیگ اسپانیا رفت تا پیراهن اوساسونا را بر تن کند. او تاکنون در دو جام جهانی (۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ ) برای ایران بازی کرده و در سه جام ملت‌ها نیز در ترکیب ایران به میدان رفته است. او در سال ۲۰۰۲ به ایران کمک کرد تا به قهرمانی در بازی‌های آسیایی دست یابد. او همچنین با ایران در سال ۲۰۰۴ به قهرمانی در غرب آسیا دست یافت.

نکونام با وجود این که در پست ها‌فبک فعالیت می‌کند، بازیکن گلزنی محسوب می‌شود. کارلوس کی‌روش او را یک کاپیتان کامل توصیف می‌کند. نکونام در ۳۴ سالگی احتمالا آخرین جام ملت‌های خودش را تجربه می‌کند. یک قهرمانی در این جام برای نکونام می‌تواند برای بازیکنی که لقبش نکوست پایان‌بخش خوبی باشد.