نگاهی به تصمیم جدیدی که آموزش و پرورش گرفت؛ جایگزینی پیک نوروزی اقدامی خوب یا بد؟

آموزش و پرورش امسال در نظر دارد که داستان خوانی و داستان نویسی را برای دانش آموزان ابتدایی جایگزین پیک نوروزی کند.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر  به نقل از  مرصاد، امسال برای نخستین بار آموزش و پرورش اعلام کرده دانش آموزان دبستانی در نوروز به جای انجام تکالیف و پیک نوروزی به روایت گری و داستان نویسی می پردازند.

شاید یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش آموزش که در سال های اخیر تغییراتی در شیوه آموزش ومدارس ایجاد کرده جایگزینی پیک های سنتی با مقوله روایت گری و داستان نویسی باشد.

پیک های نوروزی نقشی در تعمیق یادگیری نداشت

حکیم زاده، معاون ابتدایی آموزش و پرورش در این باره گفت: بررسی های ما نشان داد این پیک ها نقشی در تعمیق یادگیری نداشته بلکه تنها لذات و شادی را می گرفت و نگرانی هایی را برجا می گذاشت؛ برهمین مبنا وزارت آموزش و پرورش درصدد جایگزینی داستان خوانی و داستان نویسی برآمد.

در بخشنامه ابلاغ شده با امضای وزیر تاکید شد دانش آموزان در انتخاب کتاب آزاد هستند و به هیچ وجه نباید یک کتاب معرفی شود؛ در این باره والدین نگاهی مثبت دارند و زمانی اقداماتی را یک تصمیم خوب می دانند که اگر اجرایی شود سبب افزایش سرانه مطالعه و نیز تقویت قوه تخیل دانش آموزان شود تا به صورت خلاقانه به داستان نویسی بپردازند.

تصمیم اخیر آموزش و پرورش صرف نظر از هر تصمیم دیگری خوب است

روایتگر قصه های ظهر جمعه، محمد رضا سرشار گفت: خود این تصمیم صرف نظر از هر تصمیم دیگری خوب و آن هم بعد از سال ها خوب است؛ بالاخص اگر کاری ذوقی تلقی شود و اجباری در نوشتن کتاب یا داستان نباشد زیرا یکی از مشکلات عمومی مردم این است که در بیان افکار مکنون به دیگران عاجز هستند و همین سبب ایجاد بسیاری از سوء تفاهمات درمدرسه و خانه می شود.

 وی ادبیات را یک ابزار مهم در بیان افکار دانست و افزود: ریاضیات صرف که ظاهرا با ادبیات ارتباطی ندارد موارد زیادی مبتنی بر ادبیات است بنابراین تسلط بر ادبیات در همه شئونات زندگی سبب موفقیت فرد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، جایگزینی این تصمیمات اگرچه ممکن است در مسیر رسیدن از ایده به اجرا با مشکلاتی مواجه شود اما خرد نهفته پشت آن مبارک است و به دانش آموزان دلیل آموزش را یاد می دهد.