نگاهی به واکنش به حضور عارف در شهرداری تهران افزایش نارضایتی از “عارف”

هنوز تکلیف شهردار پایتخت مشخص نیست و به همین دلیل هر روز که از خواب بیدار می‌شویم شاهد مطرح شدن یک نام جدید برای حضور در بهشت هستیم. محمدرضا عارف هم یکی از این گزینه ها بود. گزینه ای که با واکنش های بسیار منفی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری پارسیان خبر به نقل از  فرارو؛ روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محمدرضا عارف یکی از گزینه های احتمالی برای حضور در شهرداری تهران است. اما این خبر به مذاق کاربران شبکه های اجتماعی خوش نیامد و این موضوع را بهانه ای کردند برای انتقاد از عملکرد عارف در مجلس شورای اسلامی.
البته تنها کاربران شبکه های اجتماعی نبودند که به این پیشنهاد روی خوش نشان ندادند. صادق زیباکلام هم تاکید داشت که عارف گزینه مناسبی نیست.
او در گفت‌وگوی اخیر خود در خصوص شهردار بعدی تهران گفت: اگر در آقای عارف این هنر و وجود داشت که لیست شورای شهر را طوری ببندد که خودش شهردار تهران شود، خیلی بد نبود اما آقای عارف این هنر و وجود را ندارد. اگر چنین ظرفیتی را داشت ذره ایش را در مجلس دهم از خود نشان می داد. در دو سالی نماینده تهران در مجلس بود نخست بحث ریاستش بر قوه مقننه مطرح شد ولی الان متوجه هستیم که آقای عارف حتی در این حد هم توانایی نداشت که رئیس یک کمیسیون شود. نه آقای عارف قطعا آن توان را نداشت و ندارد. البته ای کاش آن توان را می داشت. حتی سعید لیلاز اگر توان اجرایش بیشتر از آقای عارف نباشد کمتر هم نیست.
کاربران شبکه اجتماعی هم تاحدود زیادی همین مسائل را مطرح کرده اند. البته آنها تلاش کرده بودند که دیدگاه های خود را با رگه های از طنز منتشر کنند. به عنوان مثال  یکی از کاربران نوشت: «عارف نه تنها نمی تونه شهردار خوبی باشه بلکه نماینده مجلس خوبی هم نیست. توی بهترین حالت میتونه مدیر یه مدرسه غیرانتفاعی باشه» کاربر دیگر در پاسخ به این توییت نوشته بود که: عارف حتى ميتونه يكى از فروشندگان شريف كارت بليت هاى الكترونيكى اتوبوس باشه، تو اين دكه كوچيكاى كنار ايستگاه اتوبوس. یا توییت سعید که نوشته بود: عارف در بهترين حالت مي تونه خواننده سلطان قلب ها باشه نه شهردار تهران!!
اما برخی دیگر نظراتشان را بسیار جدی و به دور از هرگونه طنزی مطرح کرده بودند. به عنوان مثال زهیر موسوی نوشت: گاهي وقت ها ميگم كاش عارف هميشه برام همون معاون اول خاتمي باقي مي‌موند نه يك كلمه بيش نه كلمه كم. یا کاربر دیگری به نام حسین که تاکید کرد: انتخاب عارف به عنوان شهردارتیرخلاص به لیست امید ولیستی رای دادن مردمه شفافیت لیست هم دیگه لازم نمیشه کاملاشفاف میشه علت انتخاب افراد لیست.
مسئله لیست امید برای شورای شهر تهران یکی از موضوعاتی بود که زمینه انتقاد به عارف را فراهم کرده بود و با طرح موضوع حضور او در شهرداری بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. به همین دلیل یکی از کاربران نوشت: وقتی آقای عارف جوابگوی نحوه بسته شدن لیست امید شورای شهر نیست، انتظار دارید وقتی شهردار شد پاسخگو باشه؟ یا کاربر دیگری که به انفعال عارف در مجلس اشاره کرد و نوشت: عارف مزد بغض و گریه اش رو گرفته، یا انفعالش رو، که نامزد شهرداری شده؟ بعد می نویسن انتخاب اصلح؟! از اون لیست، این اصلح ها هم در میاد لابد!
در مجموع هرچند محمدرضا عارف اعلام کرد که تمایلی برای حضور در شهرداری تهران ندارد اما واکنش ها به احتمال حضور وی در بهشت، نمایانگر عمق نارضایتی از عملکرد وی در مجلس و تعیین لیست شورای شهر را نشان داد که بهانه ای برای انتشار و بیان دیدگاه های کاربران اجتماعی شد.